14 January 2009

Chewing Gum

Skg da mcm2 jenis kategori chewing gum kan..ade perasa Grape,Apple,Lemon and etc..so mne yg korg suke..cm aku lak..aku suke bbnor perasa Grape ngan Apple Dentyne ni..tak tau npe..maybe aku tak berapa gemar perasa mint kot..tp ade gak lemon..tp tak pnh lak nak rse..heheh..sblm aku start keje mmg jrg gler2 aku kunyh chewing gum ni..tp sjk start keje ni..leh dikatekan tiap2 masa aku dok ngunyah je..mmg aku akan sediakan stok Dentyne dlm 5 kotak dlm drawer aku ni..klu abis ke..mulut aku mula la..lain mcm je..maybe sbb tu kot pp aku naik mendadak ketembaman yer..kwn2 aku yg amik Medic ade gak aku tnye..klu kunyh chewing gum tiap2 ari leh wat PP tembam ke..so jwpan yg dorg bg lebih kurg sme je..dorg ckp kunyah chewing gum adalah 1 senaman otot muka..so bile kunyh chewing gum tiap2 ari kemungkinan muscle pp naik then mkin la tembam..hahah..ade ek cmtu..


Aku ade tnye kat Bie..dia pun ckp bende yg sme..so dia mintak aku kurangkan kekunyahan aku tu..korg bygkan la..kat opis ade 5 kotak..dlm kete aku ade 2 kotak..kat umh ade 2 kotak..sume stok bekalan tau..hahha..skg aku kurangkan kunyah..dlu sblm g keje kunyah 1..then pas breakfast kunyah lg..lunch kunyah lg..minum ptg kunyah lg...nak balik keje kunyah lg..kat umh jgn ckp la..tgh wat keje2 umh kunyah lg..so memandangkan org2 di sekeliling aku da mengatakan yg PP aku makin tembam..so aku kurangkan kunyah..skg stok kat opis tggl 2 kotak..kat kete sekotak..kat umh takde da..smlm aku tnye doktor masam..haha..dia suh aku jnji ngan dia kurangkan kunyh chewing gum coz dia ckp pompuan nmpk tak sopan klu dok kunyh chewing gum..ye ke..aku rse klu pompuan kunyah chewing nmpk dia aktif je..heheh..contoh la ek..cm Erra Fazira..dia mmg slalu kunyah chewing gum..sopan je aku tgk..hahaha..maybe persepsi org berbeza..aku leh trima pendapat doktor masam tu..dia mtk aku kunyh sekali je dlm 1 ari..oooo..mintak maap la ek..mmg takleh kot..drastik sgt tu..so aku mintak 2x sehari..heheh..dia pun kene jnji ngan aku gak...pe jnji dia..ade la..hahah..takde pape pun..bende kecik je..klu nak tau tnye dia sndiri..hahah..Bie pun da suh aku kurgkan kunyh..dia pun da lrg aku tmbh stok chewing gum aku..InsyaAllah aku leh wat..then leh la PP aku kembali normal..skg kureng normal jap...hahah..


Thanks to everyone yg dok bg pendapat,kritkan,nasehat and pape je la..bangga tol dpt kengkawan cm korg tu..bg sokongan moral tol..walaupun bende remeh cmni..tp jgn igt bende ni remeh sgt..slalu yer bende remeh la kte selalu alpa ngan kedatangan yer..heheh..Thanks Geng..

2 comments:

putrieysz said...

dulu mase tgh study...
org pn ade habit kunyah chewing gum neh...
pastu kene tego ngan lect sb kunyah dlm klas....
tau die cakap ape...?
die cakap die taulaa ramai yg nak jage kecantikan...
senaman mukelaa hapelaa...
tapi die penah tbace yg chewing gum bleh jd penyebab kanser molot...
gilerrr...!!!~
tros buang chewing gum...
so bile mkn chewing gum skang...
mesti igt kt lecturer tuh...
hehehe...

mAr@ZiEy said...

Serius!!!OMG!!...then ade gak mmber yg amik medic ckp..klu terlalu kerap kunyah chewing gum ni leh wat ssorg tu jd pelupa..tak tau la kesasihan yer..tp sejak kunyah chewing gum ni..da mcm ketagih da..every minute nak kunyh je..skg pun da slow ckt..tp still kunyh lg la..hrp2 takde la pnyakit kanser tu..mkin kuat otot2 muka ngan PP ade la..hahah..

Mun..
Bile nak update blog ni..da a week da update ni..tak aci la cmni..heheh :))