13 January 2009

Fix It

Pg ni time g keje cm biasa la dgr FLY FM..smpt la segmen "Fix It"..kesah tntg sepasang kekasih yg bru broke up..aku dgr pun tgh2 segmen..hehe..so tak tau sgt permulaan yer..klu ikut pe yg aku tau la..ade 1 gurl ni call mintak tlg kat Ben & Nadia coz dia bru je broke up ngan xbf dia coz dia lyn 1 guy..yer kot..ntah..hehe..nama pompuan tu Siti Rabiatul rse yer..aku pggil dia CT je ek..hehe..so CT ni cter2 la prob dia kat Ben & Nadia,then dorg pun call xbf CT ni,nme dia Epul rse yer..


So bile Epul angkat..staff Fly FM ni pun cter la yg CT call mintak dorg fix their prob..so berlaku la perbualan antara CT ngan Epul tu..haha..CT tu pun memujuk buah at pengarang jantung pisang berangan dia tu..sesi pujuk memujuk aku rse cm biasa je la..bg pendapat aku si Epul tu sje je kot nak gertak or ckp kat CT yg dia nak broke up..coz time CT tu pujuk Epul..aku dgr cm senang je la  si Epul tu trima balik CT ni..tp ok la...dia trima CT tu balik..hope CT jgn dok gatal lyn mane2 guy yg diluar pengetahuan Epul tu..to Epul tu jgn la mengongkong sgt pergaulan CT..mmg la CT tu kekasih AT ko..tp tak bermaksud ko leh kongkong dia dr berkawan ngan mner2 lelaki..yer la..korg just couple je..lom lg kwen ke..klu at ngan perasaan CT tu da termaktub kat ko..gerenti dia stay ngan ko..mmg ko berhak jeles tp jeles pun berpada-pada..takat SMS ngan Call pun da nak melenting smpai broke up..pe hal cmtu..lain la awek ko wat niat jht kat belakang ko..means dia ade affair ke..takat SMS ngan Call then kuar berdua..aku rse tu sume perkara remeh temeh..selagi takde pape ikatan psgan kekasih berhak wat ape je..jeles pun berpada-pada..jgn melampau sgt..pompuan klu dpt lelaki yg kuat jeles thap gaban yer..gerenti dia akan cepat bosan and muak..cmtu gak lelaki..nak2 pompuan yg kongkong idup laki..takleh kuar ngan mner2 pompuan,takleh tgk pompuan..bg pendapat aku tu pompuan byk gler la..cm la laki tu da terlekat kat diri je dia..ayooo..cmner la laki tu nak jd ketua kelaurga sedangkan pompuan berkuasa dlm diri dia..hahaha..


Wa..aku ni da jd pakar alam percintaan lak..hehe..yerla..rmai da kengkawan aku ngadu prob percintaan dia kat aku..so bile aku bg advice ke ape..aku tgk dlu hubungan aku cmner..bg nasehat kat org also utk aku gak..aku praktikkan..kdg2 dorg ni bile aku ckp mula la nak bantah..aku ckp ikut pandangan aku je..its up to them nak ikut ke tak..just ikut trend "Give and Take" gerenti sng..then treat psgn korg cm kawan,kawan baik,sahabat,sahabat baik,musuh,musuh ketat,kekasih,kekasih setia,sume yer la..tp klu dpt org yg tak suke cmtu..terpulang la..manusia ni mcm2 ragam..ade yg mereng,ade yg SEWEL,ade yg gler,ade yg terlalu naif,ade yg terlalu bendul,ade yg terlalu taksub ngan CINTA..ish mcm2 la..so korg pk la cmner nak handle korg yer relationship tu..tp klu nak fix it kat on air..then tak fix gak..tak ke malu..mkin di benci la ngan org yg ade msalah ngan korg tu..klu dpt fix it..thats good..klu x..cmner la nk berdepan ngan org tu nnti..

No comments: