22 January 2009

Pe'el Manusia

Ya..aku nak stori tntg headline utk entry ni..pe'el manusia atau kata lain perangai manusia..adakah salah utk seseorang tu bertukar sikap utk jd lebih baik@jahat@SEWEL@BIOL@Pelik@Luar Biasa@sukatila nak pk pe lg..hahah..salah ke??adakah perubahan sikap tu mempengaruhi sekeliling??Ya..ade yg mempengaruhi..ade gak yg tak..bg aku perubahan sikap tu terjadi tiap2 masa..bukan takat bile berlaku sumthing or kejadian aneh ke baru nak berubah sikap..andai ade yg terasa ngan ini statement or entry ni sila la kemukakan pendapat anda secara PROFESIONAL anda tu..tak yah la nak SMS la..post kat blog la..komen kat email la..call la..bg aku sikap PROFESIONAL anda tu lebih elok klu Faca to Face je la..takde nak tipu2 lg..Pesal aku ttbe cter pasal bende ni sume..hahahha..sejak 2 3 menjak ni..ade la beberapa insan yg terasa ngan perubahan aku??(ish..ape yg berubah pun aku tak tau..)..klu nak ikutkan entry2 sblm ni ade gak aku luahkan secara keseluruhan semuanya..maybe takde yg paham kot ngan entry aku tu..maklumla isi tersirat..ha...kali ni aku nak bg isi tersurat lak..bg penjelasan yg terang benderang..bagi clean & clear..

1st..adakah aku mengalami perubahan sikap secara mendadak??soklan ni kekadang aku sndiri pun tak tau nak jwb coz aku sendiri tak tau pe yg berubah yer aku ni..takde sorg pun yg ckp sndiri kat aku.."Wei..pesal aku nmpk ko skrg lain mcm je"..ayt tu lebih kurang cmtu la..so smpai skrg aku terasa pe yg berubah yer ngan aku..life still cam biasa..maybe2 la ngan kejadian yg tertimpa kat aku minggu lepas wat org terasa or perasan ngan perubahan aku..kejadian ape??ala...kejadian yg aku cter kat blog aritu..takde kejadian lain pun..barangsiapa yg terasa yg aku berubah or PELIK ngan sikap aku ni disebabkan kejadian lain..HARAP MAAF!!tiada kaitan langsung..dan mmg aku tak nak ade kaitan pun...kejadian ape ek..ntah la syg oi..spe yg makan ayam dia la rse kenyang yer..hahahha...cmni la,aku hrp ngan penjelasan tersurat aku ni da wat korg pueh at..tak pueh at gak..aku rse korg mmg ade masalah Bahasa Melayu Pemahaman..

2nd..Kpd kengkawan aku yg rse ttbe aku bls SMS ngan ayt "Sori la..spe ni ek"..ni bermaksud no HP anda telah tiada dlm simpanan aku kerana aritu aku telah terFORMAT HP aku yg terlalu canggih ni sehingga mendatangkan Virus keparat menyelinap ke HP aku tu..hanya nama2 & no HP mereka yg terselamat dlm simpanan SimCard aku je yg ade..dlm Phone Memory xdpt diselamatkan lg..takde makne aku nak hafal no2 HP korg tu..lain la korg tu org terpenting dlm idup aku ni..So Sorry la syg..barangsiapa yg pernah mendapat penerimaan SMS dr aku dgn ayt yg di gtau tu..sila la letak kan nama anda di penghujung ayt anda tu..senang ckt aku kenal or ingat..maklum la manusia SEWEL ni mmg cpt lupe..hahaha..

3rd..Di sini aku nak mintak berbanyak ampun maaf kat mereka2 yg ade terasa ngan perubahan aku walaupun aku tak tau pe yg berubah yer aku..(body maintain..life cm biasa..pkwe sme..SEWEL bertambah teruk..ntah la..tak tau la..)..maybe ngan sikap SEWEL aku makin menjadi2 ke..ooppsss..mmg tu aku ngaku..kelayanan aku ngan ko maybe terlebih or terkurang ke..aku skg dlm proses berhati2 berkawan ek..cm entry2 sblm ni..aku ade cter..mls nak repeat blik..so check sndiri..papehal..mintak maaf zahir dan batin..ade yg aku terpukul2..terasa at dan sanubari tu ke..hahha..igt ari raya je nak mintak maaf..aku ni..ari2 aku raya tau..duit raya ari2 dpt..hahahha..yer la..g ATM..dpt duit raya la tu...hahahha...so cm lirik2 lgu Simple Plan..SORRY I CAN BE PERFECT...wa..adakah aku perlu mintak maaf??uish..statement pe ni..yer la..aku sndiri tak tau pe salah aku..ape yg da aku wat..org wat naya kat aku ade la..then tak mintak maaf pun..AT ni klu bersih pun..tp perangai kotor tak gune gak..hahahha..(uish statement berani mati ni)..ya aku mmg berani utk mati..spe yg takut nak mati tu mmg dia tu pengecut kot..hahah..da la aku nak g Dinner ngan Bie..jap lg dia smpai..nnti mlm ckt aku smbung lak..ade stori tentg perjalanan aku arini..hahahah..stay tuned ok babeh..

No comments: