06 January 2009

Waktu Keje

Arini da msuk minggu ke 2 aku bkerja di thn bru ni..cm biasa la..takde pape yg berlaku..cuma ade la ckt kejutan yg mmg aku confius ckt..arini spatut yer ade weekly meeting tp takde lak..kene ganti ngan briefing by Mr Ruslan Mispan..heheh..biasa la thn bru kene la ade briefing utk permulaan keje di awl thn ni..sume staff di paggil..termasuk RE yer staff..so ade la bbrapa rombakan besar-besaran berlaku kat Sapura thn ni..sume akn di satukan bermula 1 Februari ni..so bhgian kat opis aku ni takde yg berpindah keluar tp ade penambahan staff bru lak..ade gak pertukaran bos bru..tak terkecuali aku ni ha..aku mula2 start keje report to Mr Faridh also Mr Zalaludin..tp 1 Februari ni aku mula tukar reporting to Mr Adnan..cmner cr keje Mr Adnan..aku tak tau la..tp dr pe yg dorg gtau..cara keje Mr Adnan ni mmg strict gler2..takleh wat keje slain dr luar pengetahuan dia..means..keje org lain takleh wat..kene wat keje dr dia je..abis la aku..da la aku yer keje ni merangkumi sume department..also sume company of Sapura Industrial..

Job skop keje aku ni kene wat graphic design utk advertising RE,OE,GBD,MIS,HR,etc la..then kene update website and design website SAPURA INDUSTRIAL..also website International Autoparts Sdn Bhd..c..korg bygkan la..keje aku ni merangkumi sume company..so far stakat ni Mr Faridh phm yg keje aku mmg kene handle sume company..(cewah cm bgus je)..idak ler..Sapura ni ade sorg je graphic design..AKU je..so sume company yer advertising or artwork kdg2 aku gak kene wat..cume payroll je under Sapura Technical..so cm kelam kabut gak la aku ni..keje mcm2 kene wat.ade berlambak2 bos..kene report pun ade bbrapa bos yg ade..contoh yer la..aku ni under Sapura Technical..bos STC..Mr Zalaludin..and aku kene wat keje sume under GBD and MIS..Mr Faridh and Mr Sulong..so klu Mr Faridh takde aku kene report to Mr Zalaludin or Mr Sulong..klu sume takde kene report to Mr Ruslan..klu takde gak mereka2 tu..report to sesape je yg aku rse nak report..hahahha..kdg2 pening gak..pnh gak big bos aku Mr Ruslan ckp keje2 remeh temeh jgn wat..like presentation Power Point..kdg2 aku gak kne wat..tp da big bos ckp tak yh wat..so aku tolak..skg the prob is..1 Feb ni aku kene report to Mr Adnan..tp dia jenis yg tak suke ank buah dia dpt keje dr company lain selain Sapura Technical..so my big bos pun ade ckp nak trik aku msuk MIS Department coz MIS mmg kje utk sume company..IT and Multimedia mmg under MIS..so aku hrp sgt2 dpt msuk MIS..tak yh nak pening2 kpale..dok MIS..takde lg org pertikaika hak2 keje aku..da keje2 aku mmg berkaitan ngan Multimedia and IT..Sapura Technical ni utk designer product design..bukan graphic design..software pun tak sme..job skop pun lain..hem..ntah la..tggu je la keputusan big2 bos..samada aku under Mr Sulong or Mr Adnan..Hopefully dpt Mr Sulong..heheh.keje ngan MIS mmg enjoy..ntah la..aku mmg mint..time wat penilaian dlu pun aku mmg mintak msuk MIS..heheh..so wait and see..doakan la aku dpt msuk MIS..heheh..tak mau da pning2 kpale..

K la geng..lunch time ni..nak kuar jap..c ya this tonite..

2 comments:

Anonymous said...

Dear mAr@ZiEy,

Assalamualaikum. Saya seorang pelajar UUM dan nak buat projek tentang Sapura Industrial..tentang bagaimana perancangan company ni utk menghadapi krisis ekonomi sekarang.Kindly need your assistance on case study of sapura industrial if u don't mind. Minta tulun ya kalau tak keberatan.

Terima kasih banyak2.

Mohd Hanif said...

yea2 pergi sapura (20/04/09. hahahaha.