26 March 2009

Jodoh Ajal

Ni nak stori psl JODOH AJAL ni..
Sume da tau kan..
Everything dr yg MAHA ESA kan..
Segala yer mmg tak di sangka kan..
Manusia hanya mampu merancang..
MAHA ESA menentukan..
Walau rancangan kter tu suci murni sekalipun..
Klu da "KUN FAYAKUN"..
Sume leh berubah ikut kehendakNYA..

Cenggini ster yer..
Aku ade seorang kawan perempuan..
Nama dia Syaza..
Sgt baik dan cun..
Dia sebaya ngan aku..
Asal dr Pahang..
Da bertunang last year..
Aku tak igt lak nama bakal suami dia tu..hehe
Bakal suami yer org Pahang gak..
Mereka sgt bahagia sepanjang mereka berkenalan..

Mereka dijangka diijabkabulkan pada 4 April 2009..
Segala persiapan sudah di buat ngan rapi..
Alhamdulillah tiada cacat cela persiapan dorg tu..
Tp..ketentuan NYA mmg takleh di duga..
Bakal suami Syaza telah jatuh sakit..
Sakit Appendiks..
Telah menjalani pembedahan..
Selasa, 24 Mac 2009..
Segala yer telah di tentukan NYA..
Pembedahan Appendiks bakal suami Syaza gagal..
Appendiks yer telah pecah dan...
Bakal suami Syaza telah "Balik" ke tempat asal..

Perasaan Syaza skg tak dpt di bayangkan..
Tp sedikit sebanyak aku merasai nya..
Camner dorg merancang utk bina mahligai bersama..
Bina keluarga bersama..
Tp apakan daya..
Yg MAHA ESA lebih memilih bakal suaminya utk "Balik"..

Aku pun bru dpt tau kelmarin..
Sebak bile tau berita ni..
"Ya Tuhan, jauhkan segala musibah dan malapetaka dr diriku dan bakal suamiku"
Hanya keluarga, kawan, sedara mara yg jd kekuatan Syaza skg..

To Syaza
Aku ucapkan Takziah atas pemergiannya..
Aku akan sentiasa doakan ko tabah hadapi sume ni..
Aku doakan arwah di tempatkan dlm golongan yg soleh..
Aku mintak maaf coz tak dpt nak ziarah ko kat Pahang..
Tp bile ko da balik Bangi..aku tetap ade bile ko memerlukan aku..

..XOXOXOXOXOXOXO...

...semalam gak aku gado ngan Bie, gado kecik..ni pasal keras kepala aku la puncanya..

No comments: