02 April 2009

Jotak Again..



Aku nak citer..
Tentang ini budak kecik..
JOTAK..
Esok umo dia genap..
1 tahun 4 bulan..

Makin meningkat umo..
Meningkat la keNAKALan dia..
Meningkat la kePANDAIan yer..
Serius beb..mmg nakal + pandai..

Camner ek nak citer..
Dia tu pantang nampak aku or Mama pkai lawa ckt..
Gerenti da standby depan pintu..
Sambil pegang kasut dia..
Klu aku nak g keje lak..
Pagi2 da standby ikut je ontot aku..
Mane aku pg..
G dapur ke..g stor ke..
Mencicit ke mne sje aku pg..
Sampaikan depan pintu da standby tgn suh dukung..

Every morning..
Org pertama msuk dlm kete adalah JOTAK..
Klu aku msuk dlu..
Gamak yer..melalak la..
Tak suke tol dgr dia melalak pg2..
Potong stim je..

Tp dia mmg pandai tau..
Klu Mama ckp..
"Meh Mama mandikan cepat"..
Da pandai da bukak seluar sendiri..
Baju tak la coz berbutang..
Then bju2 kotor sume pandai letak dlm bakul..
Pampers lak letak dlm tong smpah..
SENDIRI tau..tp kene bg instruction la..

Then suke tol dgr azan kat TV..
Klu kuar azan kat tv..
Tak berkelip mata..
Khusyuk gler dgr..
Tak kesah la channel ape..
Jnji azan..
Pas je abis azan..
Tadah tgn..means baca doa la tu..
Sapu tgn kat muka..(konon2 da abis la..)
Then sebut "Allah.."
Mama Papa mmg da ajr dia sebut "Allah"
Klu makan pun dia akan tdah tgn dlu..(konon2 baca doa la tu)

Aku perhatikan dia ni..
Paling suke tgk Afi repair motor ke kete..
Suke tol pegang spanar ke screw driver ke..
Ade sekali tu dia angkut 1 set spanar Afi..(bukan tool box tau)
See betapa gagah yer dia..(set spanar tu mmg berat tau)
Last Saturday, dia g angkut tong minyak masak 5kg..
Bygkan dr dapur ke hall depan..
Sedangkan kter nak angkat pun da berat..
Kuantiti minyak ade la setengah camtu..
Kuat gler budak ni skg..
Klu tgk btul2 lengan dia..
Mmg ade muscle da..hahaha..

Aku klu dia xde..
Betapa bosan yer idup kat umh tu..
Bie je yg jd penghibur aku..
Aku kan..klu takde 2 org tu dlm idup aku..
Rse yer muram je la idup aku nnti..

...XOXOXOXOXOXO...

No comments: