29 April 2009

Kurus Sgt ke??

Ya ampun..tekanan mnjelma lak..
Ish..benci tol..
Dulu org sibuk perli ketembaman pipi ku yg gebus..[geli geleman lak..]
Skg..dorg sume sibuk perli keKurusan aku...
Aku mmg kurus ke??..[soklan umum ok...spe2 leh jwb..]

Da dekat 10 org tgur ni..
Contoh la ek kelmarin..
"Maryam..skg akk tgk ko mkin kurus la..cam kene buatan org"..[mau terkejut Mama nnti]
"Maryam..npe ko mkin kurus ni,tak ckup mkn ke?..[soklan baik ke jht ni..hehe]
Ade lg la ayt2 yer..nnti tak tertaip lak aku..

Maybe sbb aku kurang mkn waktu siang..so effect kot..
Tp kan..waktu mlm cam ape..sume melantak..
Tgh2 mlm pun melantak...
Smpai Bie da naik muak da ngan aku bile aku tnye dia..
"Bie,Cinta kurus sgt ke..npe rmai tgur Cinta kurus sgt"..[ngan nada ala2 ngade2 gitu]
"Kurus ape..ok je..spe ckp Cinta kurus tu..dia jeles la tu"..[tak leh tahan ayt..]
Last timbang 2 minggu lps rse yer..44kg ngan ketinggian..ala lupe lak..
Tp ketinggian aku tak naik2 da..[fakta ok..]

Aku mkin kurus..Bie mkin buncit and mkin berisi..
Ke aku transfer isi bdn aku kat dia...[musykil aku..]
Aku mmg ade masalah nak berisi kan bdn..sejak dlu lg..
Da pueh mcm2 bnde semata2 nak gemok kan bdn..
Tp hasil yer..Kurus gak..

Penah gak aku suarakan hasrat nak gemuk kan bdn pkai bnde2 yg pelik..
Tp dilarang oleh Bie..
"Bie tau Cinta wat trim gemuk kan bdn..siap Cinta"..[siap warning tau]
So aku bersyukur la ngan keadaan aku skg..
Tp aku mmg pyh nak gemok..metabolisme tinggi kot..
Lpas mkn..dlm sejam dua..g toilet..buang balik..
Payah kan nak gemok camtu..

Citer psl gemok..korg tgk tak citer..Biggest Losser..[ye kot tjuk tu..]
Citer psl org2 gemok or obesiti yg join 1 relity show utk kurus..
Setiap ari rse yer..kul 7pm - 8pm...channel 702..Hallmark Channel..
Setiap group ade trainee msg2..then ade la cabaran yg agak berat utk dorg..
Tp kan besh klu ade rancangan khas utk org2 kurus utk gemok..[angan tak sudah ni..]

Korg igt tak citer Golden Compass..ala citer psl bebudak kene culik tu..
Sume manusia ade "Demon"..means penjaga cam binatang..
Without "Demon"..idup manusia lemah..
Da lme tak tgk citer tu..smlm tgk HBO..besh lak..
Pas tu lyn Goal II: Living the Dream..ala Santiago Munez aku tu..
Org2 Sepanyol ensem2 kan..
Christiano Ronaldo..Santiago Munez..ensem what..

Ok..nak pk mlm ni nak dinner luar ke dinner kat umh..
Bie da bg msg da td..
Standby pk nak dinner mne..
Org lelaki ni mmg mls kan nak pk mne nak pg..[selalu argue psl tmpt mkn]
Ish..tak sabo nak g holiday ni..tak sabo!!!...
Ttbe nak ajk Bie g Jeram Besu..
Ha..ni ade aktiviti xtreme gler..da alang2 g Jeram Besu leh g Raub terus..
Pe yg ade kat Jeram Besu..ade White Water Rafting..
Ala..yg naik bot then redah arus ganas tu..
Spe tgk Trek Selebriti Raja Farah..dorg g Jeram Besu..
Smpai tergolek Raja Farah dlm sungai yg ganas tu..hehe
Tak sabar yer!!!!...ade org nak join..hehe

...XOXOXOXOXOXO...

4 comments:

~~zuraiwan~~ said...

kurus maintain la...hehe

mAr@ZiEy said...

da kurus sgt da ni..da rmai lak tu tgur..tkut ade pnyakit aneroksia lak..hehe..tp sy tak obses nak kurus..

Anonymous said...

perlu ke panggil tunang dengan panggilan bie? urm..

mAr@ZiEy said...

perlu ke panggil kekasih hati ngan panggilan PAPA...teeet...

Panggilan mcm2 leh pggil..so its up to individu la..
ade yg pggil nama..sy awk..I U..BB..so tak slh rse yer pggil Bie..npe ade pggilan lain ke..hahaha