27 April 2009

Mak Gelojoh

Tukar jap..selalu yer org ckp "Bapak Gelojoh"..
Tp cam tak sesuai lak aku pompuan nak pkai Bapak..
So jdla.."Mak Gelojoh"..[bukan Mak or Mama aku ok...]

Gelojoh pesal..aku da dwnload sume segala borang..
Ala..standby ma..mne tau terlupe..manusia kan..
Aku nikah kat Selangor..so kene la amik borang2 keluaran JAIS..
Klu aku nikah kat Wilayah..harus la amik kat JAWI..
Tp tak tau la, ttbe Papa ckp nikah kat Masjid Putrajaya..[gasak aku..]
So standby je la 2 form dr jabatan yg berlainan..
Then form kebenaran nikah luar selangor..hehehe

Form dr Jabatan Agama Islam Perak pun aku da standby..
Mne tau Bie tu terlupe terlebih..[wajib la bantu calon suami ku..hikhikhik..]
Form wali pun siap aku standby utk Papa isi..walaupun tok kadi yg akan isi..
Gile gelojoh aku ni..[aku tak kesah da org nak ckp pe..]

Klu sesape yg tak tau nak cari kat ner borang2 tu sume..
Korg search la kat mner2 Jabatan Agama Islam ikut negeri masing2..
Tak pun klu korg rjin terlebih tu..pg je kat pejabat agama masing2..
Gerenti ado..klu takdo tu korg report la kat polis..[hahahha..gilloosss]
Korg wat report cmni tau..
"Encik,sy td g pjbt agama nak amik borg nikah..tp dorg ckp takde..sy rse ni satu penganiayaan"
Korg rse pe agak yer Polis yg amik report korg tu ckp..
Lu PK la sendiri..hahahah

...XOXOXOXOXO...

No comments: