10 April 2009

Terkini Sensasi..

Tak la terkini sensasi sgt..
Sje bikin gempak..
Gempak la sgt kan..
Actually ptg smlm..
SAPURA ade sesi taklimat
Utk sume staff..
Memandangkan SAPURA ni berlambak staff..
Dorg sperate ikut company..
Aku ni special ckt..hahah..(konon la tu)
Keje bwh company lain..
Gaji company lain byr.
So aku leh menyibuk kat 2 sesi taklimat la..hahah
Nak gak menyemak..

Actually takde pape sgt..
Just management cite psl perkembangan Sapura je..
Camner reputasi company last year ngan this year..
Ade naik ade turun..biasa la tu kan..
Aku cam biasa la..
Wat2 dgr ngan teliti..
Padahal dok SMS ngan si Yati..
Yati oiii..pesal ko balik Sarawak tak gtau..
Aku nak kirim jajan Sarawak!!..
Yati is one of my buddy kat Sapura..
Dia ni Accountant SBT merangkap SIB..
Camno tu ek..

Aku sbnr yer..
Da tau lme perkembangan Sapura ni..
Da cabel da ade kan..hahah
Cabel telefon..hahah
Memain je la..

Tgh2 MD berucap..
Smpt tu aku ngan Kak Yat snap gmbr MD..
Yerla nnti dia da pencen..
Kerinduan Melampau lak..hahah
Ade la sedikit perubahan management..
Tp kelmarin new CEO da bg warning..
Akan berlaku sedikit perubahan kat sume department..
Adakah berlaku pertukaran bos lg..
Pertukaran nama department ke..
Pengurangan or penambahan department ke..
Dan plg gerun pengurangan staff..jeng jeng jeng..
Mintak2 dielakkan..

Aku tak mau citer psl ape yg di gtau..
Private & Confidential Company...
Aku tak la tuggu lame pas abis taklimat tu..
Terus pecut balik..
Al maklumla tumpang kete org..
TQ Kak Yat..!!!
Panas ooo duduk dlm time taklimat tu..
Wat takde pape je..
Padahal kepanasan melampau..
Sabo je la..
Tp kan ade 1 soklan yg mangement tak jwb dr staff ni..
"Thn ni ade bonus ke x"..
Soklan tu managemnt tak jwb ooo..
Pesal pe ek dorg tak jwb..jeng jeng jeng..

Ok la enough la..
Byk2 kang jd 1 isu lak kat company..
Yg aku hrpkan company aku ni..
Dpt bertahan lama..
Walaupun ade staff yg tak dpt bertahan selama company ni..
Aku skg dlm proses menuju ke ruang yg lebih besar..
Peluang yg lebih besar..
Bukan kwen..tp kerjaya..
Mudah-mudahan di permudahkan oleh NYA..

...XOXOXOXOXO...

No comments: