26 May 2009

Virus oh Virus

Sejak kelmarin lg department aku menjalankan operasi..
Operasi membanteras virus atau anasir yg menerjah network SIB
Virus tu menganggu kelancaran network SIB sebenar yer..
Ade beberapa IP yg di kesan..
Antara 2 IP yer dtg yer dr aku...waaaa.....[terkesima jap bile aku yer IP termuncul]
Also one of that IP dtg dr CEO...jeng jeng jeng...
Aku pkai 2 IP..one for my laptop..and my desktop..
Tp bru kelmarin IP laptop aku muncul..[selalu yer IP desktop aku la yg byk kuarkan virus]

Ya...mmg IP desktop aku bermasalah..
Tau tak pesal..
Desktop aku nan ado anti virus yer..
Dulu ade..tp telah di removekan oleh my bos..
Bile KasperSky running..mencecah 180,000k dlm Memory Usage..
Sedangkan program lain takde lak mencecah sebegitu byk memory..
So bos aku suh remove coz mendatangkan problem bile aku running Apache..
Cam tu la citer yer..dan sbb tu gak desktop aku mnjd lembab ya amat..
Skg ni still lombab tp cpt ckt dr dulu...[still tak leh diterima oleh aku..]
Skg bru terhegeh2 install AVG..memory pun dlm 66,oook je..[ok la tu..]
Bile scan..ya ampun..berlambak2 virus yer..
Barangsiapa yg pernah pkai desktop aku then ade lak virus kat tmpt korg..
Jgn salahkan aku ok..sape suh tak scan dlu..hahahah..[harus pertahankan pc aku..]

Ade 6 IP yg di kesan selalu menimbulkan virus..
6 - 2 = 4 IP...
2 aku pkai..1 CEO pkai..1 laptop my bos..lg 2 tak dpt di kesan..
Virus yg dikesan..Net-Worm..adik beradik ngan Trojan..
Aku hentam je tu..hahah..ntah btul ke tak..
Mtk maaf yer kengkawan klu network slow..hahaha
Bukan aku sorg je tau..CEO pun sme..mrh dia gak..
Skg dlm proses menghalau virus tu..
Jgn khuatir..akan di halau secepat mungkin..[jgn halau aku dah..hehe]

***************************************************************

Arini keje aku da stabil..kelmarin tak stabil..
Nak tau citer tak pesal tak stabil..
Last week aku dpt projek wat design for Kempen Keselamatan & Kesihatan
Request ari Rabu..ari Jumaat nak..dorg request byk lak tu..
Ade banner,poster,bunting,flyers..ngan info tak lengkap
Then nak siap sume ari Jumaat pagi..ngan "Kelajuan" desktop aku lg..
Time dpt je info nak cpt..aku rse cam nak melalak je..
Tp nsib ade my little bos yg menjaga projek aku..dia xplain sume..[TQ bos..]
Ari Khamis call..cancel sume..[syukur ya amat..]
Then Jumaat ptg kul 4 call nak flyers ngan poster..
Da la dpt projek dr HR utk SMC yer application job ari Khamis..
Aku nak melalak je..nak ari Isnin pg..[terus ngadu kat little bos]
Syukur sgt little bos aku paham situasi aku..

Aku pepagi kelmarin wat la ngan ati tenang walaupun berkecamuk otak..
Petang kul 2 bru little bos gtau request sume cancel..
Requestor call 6.30ptg Jumaat..[aku cam nak jerit je time tu..]
Da la desktop aku 8x kejung..asyik on off je..ngan tak sempat save yer..
Tp lega gak la..tp kelegaan aku tak lame..
Dtg lak mamat HR mengacau aku..
Ngan dia mmg aku selamba je sound tepek..
"Ko nak aku design..tp info tak lengkap..then nak cepat je"
Tersengih kambing kat sebelah aku..
Nasib dia paham situasi aku..
Tp nasib dia tak baik lak bile aku yer design da siap..
Wireless ngan USB Cable aku tak leh gune time aku nak send file..
Nak transfer file ke laptop pun takleh..cian dia..[tula suh lg last minit]
Sudah yer..pg td bru selamat aku send..
Walaupun dia da berangkat ke Perlis utk promosi keje kosong..

Moral of that story..
Jgn la bg org keje last minit..
Gerenti ade je bende tak kene..

...XOXOXOXOXOXOXOXOX...

No comments: