05 June 2009

Kebandaran

Kebandaran..perkataan berlawanan ngan kekampungan..
Sebenar yer da lme nak citer tp cam segan lak..[*dush dush..ngade lak aku ni..]
Rmai sgt ckp aku ni budak bandar..
Ye betul aku lahir di bandar besar..Kuala Lumpur..
Di besarkan pun di bandar2 besar..
KL-Selangor-Terengganu-Johor...[antara negeri yg aku pnh tinggal]

Aku ni mungkin agak kebandaran tak terlampau la..[konon la tu..]
Bukan nak ckp aku ni pandang sinis pd budak kampung..
Tp aku bangga ngan mereka yg hidup kat kampung..
Tau tak..org2 yg hidup dan di besarkan kat kampung ni sbnr yer bertuah..
Bukan nak kate org yg di besarkan kat bandar ni malang..
50-50 la..ade baik buruk yer..

Cam my little bos ckp..
"Tu la tak merasai nikmat dunia sepenuh yer.."
Waaaa...mmg btul...
Tp nasib la tunang aku di besarkan kat kampung..ade la Pro ngan Kontra yer..
Byk sgt2 bnde yg ade kat dunia ni aku tak tau..
Sedih kan..

Ade 1 insiden kelakar kat opis aritu..
Insiden yg betul2 wat aku rse aku ni btul2 budak bandar yg tak kenal nikmat dunia..
Ade la dak opis jual Kerepek Sukun..aku beli la..
"Sy tak pnh tgk buah sukun..pokok sukun..yg sy selalu nmpk..sukun yg da siap nak mkn je"
Kakak kat opis pun citer la cmner rupe yer..
Dorg citer pun aku tak pnh tgk..so tak dpt nak imagine..[waaa...sedih..]
"Ko pnh mkn buah gajus tak?"...[sekali Kak Yat tnye aku soklan cepu mas]
"Penah la..buah tu sy suke mkn..selalu beli yg jenis Tong Garden"
Sekali dorg gelak kan aku...[terkesima jap aku..hahahah]
"Tu biji gajus bukan buah gajus.."..[adoooiiii...malu seh..]
Rupe yer lain..hahah..tu la masalah yer budak bandar
Tu kesah ngan kakak kat opis..

Ni lak kesah ngan Bie..
"Bie..Cinta kan goreng Terubuk Ikan Masin buang sisik sekali..sedap.."
"Haaaaa???..buang sisik..sape ajar.."
"Yerla..sisik ikan buang la..watpe mkn"
Boleh Bie gelak kan aku kaw2 yer...[sedih lak di ketawakan Bie..waaaa]
"Tu la budak bandar..Terubuk Ikan Masin pun tak reti mkn"
"Pesal lak..betul la"
"Tak yah la buang kulit yer..sisik tu klu goreng jd garing..tu yg sedap la"..[Bie sambung gelak..]

"Cinta ni mmg betul2 budak bandar la.."
"Da tu nyesal la dpt Cinta"
"Takde la..Cinta ni kelakar.."..[sedih oooo...]
Tp takpe..da kwen nnti..mcm2 aku dpt tau...heheh
So pd mereka yg citer psl bnde2 yg takde or jrg di dgr kat bandar ni..
Gamak yer..mmg la aku tak tau...sedih kan...hehe

Scroll Text - http://www.marqueetextlive.com

...XOXOXOXOXOXOXOXO...

2 comments:

~ceRRy beRRy~ said...

hye..
thanks ya singgah blog ifa..
ifa dh follow urs..
keep in touch...
(^^,)

mAr@ZiEy said...

orait..akan ku selalu menjenguk yer..hehe