06 July 2009

..Ura..Uri...Urak..~

Ola...tajuk takleh tahan..hehe
Ura-uri..ade ke...[hentam sje la labu..]
Tajuk takde kene mgena ngan ini N3 ok..
Da blank nak ltk tajuk pe..hehe

Ok..aku ade citer panas membara...
Last week...ari Rabu...kat area umh aku hampir2 terjadi 1 jenayah berat..
Berat gler..mmg jenayah plg kejam..
Seorang budak hampir2 kne culik oleh 2 org lelaki yg tak di kenali..
Serius..ni kisah benar2 berlaku...

Cmni citer yer..kejadian ni berlaku kat lorong depan umh aku..
Area umh aku ni mmg tersorok gak la..
Klu ptg2 mmg rmai la penghuni yg kuar beriadah la..
So ade la seorang bibik ni..tgh dukung anak majikan yer..
So ttbe ade 2 org lelaki tak di kenali..naik motosikal..
Cuba ragut rantai anak majikan yer..tp bibik tu tepis..so tak dpt la..
Bile tak dpt..lelaki2 durjana tu cuba culik anak majikan bibik tu...

Nasib la bibik tu tangkas dan cepat..
Pegang anak majikan dia kuat2..tak sekuat lelaki2 durjana tu pegang budak tu..
Alhamdulillah tak de pape yg berlaku..
Cuma budak ngan bibik tu fobia la..
Mau tak..berlaku sekelip mata je..da tentu terkejut..

Kejadian ni pun..adik aku Afi yg gtau..
Kebetulan kwn dia nmpk that situation..
Terus Mama ckp..
"Jgn bg Jotak main sorg2 kat luar..jgn biarkan Jotak kuar dr pintu sorg2"..
Skg ni mcm2 hal berlaku..

So pd sesape yg ade adik kecik..anak kecik..
Jgn la sesekali biarkan dorg main sorg2..
Klu da kaya sgt..jgn la bg dorg barang kemas yg byk2...
Klu nak gak..time raya ke..time jenjalan ngan korg ke..
Klu terjadi pape nnti..merana oooo...

...XOXOXOXOXOXOXO...

Scroll Text - http://www.marqueetextlive.com

No comments: