07 August 2009

..Gula Malaysia??..~


Stok Gula Kasar disorok???
Ya...mmg betul pun..time nak Ramadhan ni la korg wat dajal ek kat pengguna..
Report kang bru tau..

Ni al-kisah ptg kelmarin..
Stok gula kasar kat umh da abis..
Mama suh la aku g beli...kat area umh aku tu ade 8 kedai runcit..
1 pun takde jual gula kasar...
Aku gagahkan diri pg kedai borong Sg Tangkas..
"Aunty..takde jual gula pasir kasar ke??"..
"Bukan tak mau jual..tp da abis"
Bile Aunty tu jwb je..pembeli sume bising2..
"Tipu..korg sorok gula..!!!"..
Gile ape sorok kan gula..sebesar-besar gudang tu 1kg gula takde..kejam..kejam..

Mlm tu gak..aku ngan Mama cari kat kedai lain..
Ktorg pg kedai borong Hentian Kajang..
Round-round dlm kedai tu..nmpk lah berguni2 gula..
Tp stok tu dlm stor..tak kan nak amik kot..
Bile tnye pekerja kedai tu..sume suh tnye kaunter..heran ktorg..

Bile ktorg nak byr..
"Dik..akk nak beli gula 4kg.."..
"Maaflah acik..sorg boleh beli 1kg je.."
Mama pandang aku..aku pndang Mama..cisi..
Cam biasalah taktik pengguna..
Mama beli 1kg gula..aku g kat kaunter lain..beli 1kg gula lg..haha
Sorang 1kg kan..klu 2 org..2kg..hehe

Dlm Kosmo arini pun ade kuarkan citer
Gula Malaysia 'di sorok'..
Kat sempadan senang lenang je dorg beli stok byk2..
Abis org yg jauh dr sempadan ni kene catu..cisi..kejam!!!

Moral of that case...kurangkan gula dlm pemakanan anda..[ttbe kan..hahah]

...XOXOXOXOXOXOXO...

mAr@ZiEy

2 comments:

ije said...

ije pun carik gula kat area kb ni last week, xde. siap order kat kawan lagi di terengganu. adei.

mAr@ZiEy said...

Tu la..kejam la dorg main sorok gula ni..nnti takde kemanisan lak dlm senyumanku..heheh..