10 September 2009

..Misi Tercapai..~

Ok..tak elok kan sedih lame2 kan..
Meh kter ceria semula...cewah...
Ok..cam korg tau..[ade ke org nak amik tau..teeettt]

Raya thn ni plan nak berkebaya..[1st time ok berkebaya..jgn gelak tau..]
Misi kali ni tercapai sudah..
Ku gembira sentiasa..badan ku sihat dan kuat..hoorayy..[la..lgu Horlicks plak..hehe]

Misi mencari ni berlaku ari Sabtu..
Memandangkan Bie tak niaga..bos cuti 1 ari..hahaha
So..peluang jgn di lepaskan..
Ronda 1 Bandar Nilai..then kembali ke Kajang..ke Bangi..ke Cheras..ke KL..
Dan akhirnya..jumpa jugak..cerewet tak cerewet yer minah ni..hahaha
Nasib la Bie ni penyabar orgnya..klu dpt yg hot temper..mau kene ngaum aku ni..hehe

Ya..thn ni aku berkebaya Nyonya ala2 Jawa..[ade ke style camtu..]
Tp...misi utk tema color tak dpt lorh..
Pyh gak nak cari kebaya color Peach ni..tp takpe..asalkan dpt berkebaya thn ni..
Color same ngan thn lps..hem..takpe..Ungu pun warna faveret KAMI..hehe

1st nak berkebaya bersama Pario..tp tak sesuai la kak oi..
Aku ni bertudung bagai..tak kan nak berparoi yg terbelah sampai ke lutut sambil bertudung..
Adooii...tak sesuai syg...tp...
Aku berkebaya beserta Songket Terengganu yg tulen..kelas gitu..
Baru ku tau songket tulen Terengganu ni mahal tak hengat..
Songket je da cecah RM100++...lom lagi bju yer...
So total kebaya Nyonya @ Jawa + Songket Tulen Terengganu RM 300++..
Tu baru baju..lom tudung..kasut..handbag..brooch..duit raya..etc...[pengsan Bie lps ni..]

TQ to myDarling coz belikan baju Kebaya idaman ku..
"Cun la tunang Bie raya thn ni.."..[ya...tulah kata2 semangat dr Bie..cewah...]
Meh aku bg hint2 je ek..tak mau bg gmbr 1set..kang tak syok lak raya thn ni..hahaha
Ijan da awal gtau..
"Kak..nnti leh pinjam bju ko g kelas.."
Amboi..nak g kelas pun nak berkebaya lak..lebih nampak..

+ Agak2..camner lah rupenya ek..+

...XOXOXOXO...

mAr@ZiEy

2 comments:

~ceRRy beRRy~ said...

cantiknyeeeee...
ifa x penah de baju cam gini..
nk gak!!!

cantikla sulaman dia..
warna purple die pn nice jek..
ahaksss..
comey2...
pasni ifa curi!!!
gagagaga...

mAr@ZiEy said...

Ooo..nak curi ek..takpe2..nnti akk curi baju raya Ifa lak..hehe