01 October 2009

..Gegaran di Rumah..~

Petang kelmarin..berlaku gempa bumi di Sumatera Indonesia
Berskala ricther 7.9 Magnitud..[info dr Berita Pagi..]
5 negeri di Malaysia merasai akan gegarannya..
Termasuk lah Bandar Baru Bangi..

Nak di jadikan cerita camni..[ayt kat ats tu cam skema lak..hehe]
Aku mmg sibuk kat dapur nak makan..
Mama lak tgh berguling2 di depan TV..
Jotak ngan Papa g layan teh tarik..[best frenz forever tu ngan kedai maple]

"Kak..rumah bergegar la.."
"Mane ade..ish Mama ni"
"Yer lah.."
Aku terus tutup pintu rumah yg mmg terbuka..
"Ha..tu lg kuat.."
"Pintu la.."

Boleh lak aku tak merasa gegaran tu..
Maybe aku tgh berdiri then tgh berjalan kot..
Tu yg tak merasa..

Aku tumpang simpati kat penduduk Sumatera Indonesia..
Kelmarin gak terdapat beberapa ribut yg melanda
MasyaAllah..kiamat makin hampir..[muhasabah la diri anda]
Minggu ni je macam2 kiamat kecil da berlaku kan..
Tsunami da terjadi lg..ribut..gempa bumi..

Makanya..Dajal makin hampir menjelma..Yakjuj Makjuj pula mkin menampilkan diri
Imam Mahdi mkin menonjolkan diri..Nabi Isa akan kembali di bumi..
Ya tuhan..matikan lah aku sebelum keluarnya mereka..
Yes..bile mereka keluar..bumi akan mkin dahsyat dr sangkaan kiter..

..XOXOXOXO...

mAr@ZiEy

14 comments:

JIVEBUMZ said...

akak pon same gak terasa bangunan bergoyang dalam beberapa saat.. tetiba teringat mati aje.. huhuhu banyak dosa tak bertaubat lagi nie.. sama2 la kita bermuhasabah diri kan

♥Hernee Nazir♥ said...

akak pn bru je trase pagi td..

mAr@ZiEy said...

Jivebumz

Tp kan..sy tak terasa..mak sy yg terasa..ade la beberapa brg jtuh..tkut gak klu betul2 terjadi kat Malaysia ni..

Ya tuhan..mintak di jauhkan la..

mAr@ZiEy said...

Sis Hernee

Yer ke..kuat ke gegaran kat area akk tu..

Mr & Mrs MonDoK said...

.:: Yes!!! Semalam terasa kat Dataran Dwitasik, Bandar Sri permaisuri... Berdebar-debar gak jantung... Takut... ::.

mAr@ZiEy said...

Sis Adar

Kuat ke gegaran kat Dataran Dwitasik..kat Bangi pun da kuat..tp pelik sy tak rse..hehe

Mr & Mrs MonDoK said...

.:: Chet!!! Tak rasa... Kuat gak la... Berbuai gak la penyangkut baju... ::.

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

waaahh.. kat umah sumi pun rasa tau..
fobia!! pastu td pagi masa kat jambatan tiba2 rasa gegar upenye sebab lori besar.. huhu~ taku..takut..

mAr@ZiEy said...

Sis Adar..

Heheh..maklumlah sy ni kurang peka ckt ngan gegaran..ahha

Uish..kuat tu gegaran..siap berbuai2 lak penyangkut baju..baju akak berbuai tak..hehe

mAr@ZiEy said...

Aisumi..

Org ckp kat Putrajaya mmg terasa kuatnya gegaran tu..
Mmg fobia kan klu da terasa gegaran..bygkan camner perasaan negara2 yg mmg selalu kene gempa bumi ni..mesti fobia sgt2..

Nana said...

takut kan..klw dok tempat2 tinggi rasa la gegar tu

mAr@ZiEy said...

Nana

Rse nya klu tmpt tinggi lg la terasa gegaran dia..

||| PöJìé PööH ||| said...

POjie n kwn2 opis macam tingtong tetiba..
then baru realize gempa sbb lampu opis goyang²..
takut dowh..
kiamat makin menghampiri..
nauzubillah..

mAr@ZiEy said...

Pojie

Tu la..kiamat sudah makin menghampiri kiter..marilah kter sama2 muhasabah diri kter..