08 October 2009

..Papadom..~

Sinopsis:
Mengisahkan Saadom adalah seorang pengusaha kedai makan yang terlalu kuat bekerja sehingga berjaya mengejar impian hidupnya, namun dia gagal dalam tanggungjawabnya sebagai suami kepada Munira dan ayah kepada Miasara. Situasi ini berubah apabila Saadom kehilangan isteri kesayangannya yang mati dalam satu kemalangan ketika ingin melihat anaknya menerima anugerah di sekolah selepas suaminya memberikan alasan sibuk. Sebelum itu, Munirah sempat berpesan agar suaminya akan sentiasa menjaga anaknya seperti mana menjaga kerjanya. Sejak itu Saadom tidak lagi seperti dulu, ke mana saja anaknya berada dia sentiasa berada di sisi. Sehinggalah saat berpisah apabila Miasara ditawarkan untuk melanjutkan pelajarannya di IPTA. Miasara tidak lagi mahu ayahnya mengikutnya ke Kuala Lumpur dan mengugut akan berhenti belajar sekiranya tidak patuh arahannya. Saadom akur dengan kehendak anaknya, namun di sebalik itu Saadom punyai rancangan untuk memohon jawatan sebagai tukang kebun di IPTA tempat anaknya belajar agar dapat sentiasa melihat anaknya.

Barisan Pelakon:
Afdlin Shauki [Saadom]
Noorkhiriah [Munira]
Liyana Jasmay [Miasara]
Vanidah Imran [Profesor Balqis]
Farid Kamil [Hisham]
Scha [Shasha]
Chelsia Ng [Yvonne]
Que Haidar [Mat]
Harun Salim Bachik [Hussin]
Pete Teo [Alan]
Adham Malek [Ali]

Tarikh Tayangan:
8hb Oktober 2009 - is TODAY!!!

Aku adalah salah seorang peminat karya Afdlin Shauki..
So..smlm da dok merengek terlebih kat Bie..
InsyaAllah klu takde pape aral melintang akan KAMI serbu cinema..hehe
Kebetulan aku adalah peminat Liyana Jasmay ngan Scha..hehe
Ohh..ya..filem ni byk dpt anugerah ok..walaupun tak di tayangkan lg..
So..wajib di nilai la kehebatan filem ni..penonton2 sekalian..jom kiter nilai..hehe

...XOXOXOXO...

mAr@ZiEy

8 comments:

||| PöJìé PööH ||| said...

nk tgok gak!!
last time tgok SETEM enjoy giler!

~ceRRy beRRy~ said...

yeke akak..
mcm best jek bc sinopsis dia..
mst klakar kan cite nih!

nnti dh abes tgk cite tau camne..

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

PAPADOM....sangat sedap di makan begitu saja.....hehheehe

mAr@ZiEy said...

Pojie

Ha..movie SETEM pun best..

Moh kter tgk sesame meh..hehe

mAr@ZiEy said...

Ifa

Ok2..klu akk berjaya pg tgk la..hehe

mAr@ZiEy said...

Yanie..

Ya Betul..mmg enak dan lazat mkn PAPADOM mcm tu..hehe

JIVEBUMZ said...

best ke cite nie? terasa mcm dah lama tak pi tgk movie lepas puase aritu..hukhukhuk


nak ajak cik bob g jugak lani.....:P

mAr@ZiEy said...

Sis Ila

Tak tau la kak..tak tgk lg..bru cdg weekend ni nak pg tgk..

Ajk jgn tak ajk Mr Bob akk tu..heheh