06 January 2010

..201209: P2..~

Ni kesah mlm time rewang
Kecoh wa cakap sama lu..
Korang tau je la bile sume sedara mara berkumpul..
Sepupu sepapat bertemu..havoc gler..

Ooo ye..aku kan bakal pengantin plg relax dan bersantai dgn baik..
So..aku mmg tak buat pape melainkan berborak dan menyakat mereka yg aku nak sakat
Best kan aku..hahaha..[tlglah jgn ikut peel aku..hahaha]

+ Sesi mengentel bolat-bolat kuih Koci +

+ Thats The Mandur..my Atok..heheh+

Korang bygkan..mlm b4 rewang ktorg kene siapkan makanan utk org2 rewang..
Sape org Johor tau la cmner..rewang ni besh oo..leh pecah rumah tau..
Yang perempuan dok gentel kuih koci..yg lelaki dok sibuk kat luar..
Aku??..kejap je tlg mereka gentel kuih koci..lps tu terus layan Jotak..
Hellooo..Mama yg suruh ok..dia ckp..
"Kak..tak pyh tlg kat dapur..pg jage Jotak je.."
Cool kan my MAMA..hehehe

+ See..senangkan jge budak ni..hehehe +

Jotak lak mmg tak wat peel pelik dia..maklumlah ramai kawan..
Nak-nak adik sepupu aku rmai dok layan dia..
So..kakak yer layan TV je la..hahahaha
See..relax kan..[pllzzzz...jgn ikut cara aku ini..hehe]

FYI..inai di buat sendiri oleh makcik aku..
Tp..yg tlg perabih bukan bakal pengantin..
Tp adik beradik,sepupu sepapat,makcik pakcik aku..
Dan akhirnya aku tak pakai pun inai yg makcik aku buat..haha
Semangat kekeluargaan kan kami semua ni..hehehe

Aku pkai inai Mekah je..tu pun nasib Maklong aku belikan..
Aku lebih prefer inai Mekah ni..merah menyala ko..
Kalau inai yg makcik aku buat tu..cam merah + itam je aku tgk..heheh
Ikut citarasa masing-masing..

Jari jemari aku di salotape supaya takde la meleleh inai tu kan..
Dan tukang melenyekkan inai kat jari aku adik sepupu aku..Intan..
Dia ni segalanya reti..baru 14 tahun..
Make up kalah aku..hias bilik pengantin pun hasil idea dia gak..
Tp pelakuan cam lelaki..Tomboy gitu..heheh

+ Sesi tenyehan di jari jemari ku..+

+ Say Cheeseeeee +

+ Taraaaa..merah kan..+

Aku tak pkai inai tu semalaman pun..just pkai 4 jam je..
Tp merah yer..perghhh...dashyat koooo..
Aku pkai inai pun 2 malam berturut-turut..sekali ngan time rewang..2 ari berturut-turut..
Malam berinai aku just suke-suke je..takde sesi tukar-tukar baju..
Aku tak amik pun..sebabnya aku mmg tak nak..

Tp..sesi malam berinai di ganti ngan sesi rehearsal Khatam Quran
Nak tau lebih lanjut..
Next N3 plak ek..penat da ni nak perah otak cipta ayat ni..hehehe

...XOXOXOXOX...

mAr@ZiEy

4 comments:

asna cute said...

inai mekah tue ada lebih x? nak pki 1 jari boley hehehe ;)

mAr@ZiEy said...

Asna

Da di pulun oleh adik2 akk la..heheh..

asna cute said...

alorr...

mAr@ZiEy said...

Asna

Kalau Asna nak..nnti akk try cari kan..rse yer ade jumpe kat Warta Bangi aritu..