02 March 2010

.5 Ari Cuti.

Actually bukan 5 ari cuti..
Tp..5 ari setengah..tp setengah tu tak berapa nak setengah..
3 days sepi sunyi ini blog..coz empunya blog berkenduri di Bota
Bestttt ooooo kenduri kat Bota..[tu nanti acik citer ek..]

Arini my 2nd check up..
Alhamdulillah..my baby sihat tp Mummy yer tak berapa nak sihat..
Ater..penat berkenduri kan..
Tp takpe..ku gagahi jua..

Check up kul 8pg..tp kul 830pg aku bru sampai..
Aku leh jangka..datang awal camner pun..same je timing jumpe doktor..
Arini Bie teman..memula aku tak bagi..tp dia nak tgk baby yer kan..
So..Daddy nak tgk baby..Mummy kene la bagi kan..kalau tak..durhaka nanti..hehe

Cam biasa la timbang berat..check blood presure..urine..darah..
Tp..arini agak suram bg diriku..
Berat sebelum kawen : 43 kg [up 1kg seminggu before nikah]
Berat selepas kawen : 45 kg [ati bahagia kan..kene la up berat tu]
Berat 1st check up : 48.6kg [ni berdouble triple bahagia ni..]
Berat 2nd check up : 46kg..[berlaku pertukaran hormon yg kuat]

See..2 kg maaa berat turun..
Alasan paling leh di terima..
Morning sickness yg teruk di tambah dengan selera makan yg low..
Also saket belakang yg melemahkan aku untuk bergerak..

Doktor da sound aku..
"Awak..kene tambah berat badan setiap bulan..coz nnti baby awak kurang berat jugak"
Tp...bak kata kakak ipar aku..
Kalau nak baby besar minum susu Anmum Materna..hehehe..

Pape pun..doktor td so sweet..I Like..
KAMI sebaya ok..tp dia da ade 2 anak..
Dan pengalaman KAMI mengandung anak sulung adalah sama..
So..banyak la celoteh si doktor td..aku suke..suke sangat..

My next check up end of this March..
Oooohhh no..
Pesanan untuk myBaby..
Next check up..pastikan Mummy dapat pujian tau..
Kalau tak nnti Mummy merajuk tak mau borak ngan Baby

To my lovely cousin..Aang aka Farhan
Selamat Pengantin Baru..
Selamat Menukar Status ke Status Suami kepada Olin..
Pssstt: 1st nite dorg siap call ktorg lagi camne nak dapat bunting pelamin..hehehe

...XOXOXO...

mAr@ZiEy

6 comments:

:: p R i n c E s S _ N :: said...

yunk...awat sikit norr berat nyerr..N y x preggy ni pon lg berat..hihii...

x tahan ok ur cousin siap cl tu...N nk jgak tips yunk!!

JIVEBUMZ said...

hai mar..
semoga mar dan baby sihat2 clalu yer

♥z@z@♥ said...

aku nie xtau la next checkup berat bape..agaknye mau kene bebel nga doc sbb berat turun giler nie..

tp kan..first checkup aku 49.1kg..berat la jgk dr ko ek...nmpk cam ko lg besor jek dr aku..huhu

mAr@ZiEy said...

N..

Serius..aku dlu pernah rse underweight..sengsara gak la..kurus semacam je..tp alhamdulillah skg ni da normal..tp bile pregnant ni seriau plak kalau berat bdn turun..

Eh..bkn aku da send email kat ko aritu

mAr@ZiEy said...

Sis Ila

Hai..hai..hai..moga-moga la sihat

mAr@ZiEy said...

Zaza

Aku ni maybe tinggi kot..kalau dlm gmbr nmpk la besar..tp secara realiti yer aku tak la berat mne..heheh..keding je