29 March 2010

.Sepi Tanpa Berita.

Hello...Anybody Here..
Seminggu sepi tanpa berita..korang risau tak...hehehe..[perasan kan...]
Seminggu aku beristirehat dengan penuh berhati-hati..
Motip berhati-hati tu..hahaha

Ok..aku MC since 19 March - 25 March 2010
Amik..lame tu doktor bg aku MC..
Nak tau pesal pe..sume gara2 Bie...[cewah..dan..dan je..no la...]

Cmni..ari Khamis malam tu [18 March]..aku da rasa saket terlampau kat pinggang
Takleh tido malam..sepanjang aku saket belakang ni..tak pernah terjadi camtu..
Elok je pepagi buke mata je [19 March]..takleh nak bangun..
Menangis aku..saket bukan main..cam orang patah pinggang pun ade..

Bie anta pg klinik paling tak ramai orang dan service yer terbaik..
Klinik area umah aku je..hehe..kalau panel klinik aku..sah2 ramai orang..nyampah aku..
"Da berapa lame saket camni..?"
"Sejak pregnant"
"Da lme tu..kenapa tak jumpe doktor.."
"Sy pernah jumpe doktor..sume cakap mmg akan berlaku pembesaran kat bahagian pinggul"
"Ish..ni da teruk ni..sy pun takleh nak buat ape da..camni la sy refer kat Fisioterapi dulu"
"Ok.."

Aku susah nak bergerak since ari Jumaat - Ahad..
Nak bgn pun kene angkat ok..nak berjalan pun kene papah..
Kebetulan Mama takde kat rumah..lg aku takleh nak bergerak..
Mama pesan tunggu dia balik bru refer Fisioterapi..
Risau Mama tgk anak yer teruk benor..
Ohh..ya..aku kene Fisioterapi di Hospital Ampang Puteri..
Tp..hampeh tak pg..coz dok call Mama..dia cakap..pesal jauh sgt..
Dah sah2 kat area Bangi ade kan..heheh..

Then malam Ahad tu aku pg jumpe doktor klinik panel
Klinik Pakar An Nur..jumpe Dr Ayman..
Dia pun dok risau kan aku..so dia bg aku ubat krim muscle then ubat demam..
FYI..ibu mengandung di limitkan penggunaan ubat..mmg etika kedoktoran camtu ek..
Ubat demam tu sama gak ngan ubat muscle gak..tp tak kuat..
Dr Ayman ajar camner urut yg betul..then lps letak krim muscle tu kne buat ape..
Tu sume dia ajar kat Bie..hehehe..aku dok mengiyakan je..

Then abis MC..check up kat dia balik..
Result still same..takde pape perubahan..
Actually aku berurut gak at same time..tp paham2 jela..org tak pernah berurut kan..
Mengeletik la aku..saket tak hengat..
2nd Check Up..Dr Ayman mintak aku buat appointment ngan Dr Azlan
Pakar Ortopedik Hospital An Nur..
30 March 2010 - 2 pm..

Amik..sekali blk umh tgk schedule check up aku..
Same tarikh..tp pagi..hem..da pening..pg check up Pakar Saket Puan..ptg Pakar Ortopedik..
Gasak la aku..tp demi mu Baby..Mummy gagahkan..hehehe
Korang tau tak pesal aku saket belakang melampau2 ni..

Ni pesanan dari aku ok..pengalaman mengajar kter..
Time sekolah dulu..[Sekolah Rendah ke Sekolah Menengah ke]
Time alam Remaja anak dara ke..aku ni hyperactive...
Kalau sekolah rendah tu..asyik muka aku je olahragawati sekolah..cewah..[ni fakta..]
Sekolah menengah slow skt tp still aktif..
Nak2 Nettball..Badminton..Volleyball..
Korang phm2 jela kalau main Netball ni..main atas tanah berbatu..
Jatuh terduduk..terbaring..terlingkup sume da kene..
Tp..urut tak pernah pun..biasalah anak dara..kire jatuh dlm permainan tu adat la kan..

Tp..mmg adat la kalau time mengandung ni kene tanggung kesakitan yer..
Effect yer time mengandung la..
So..pada mereka yg rase diri nya tu aktif bersukan or aktif jatuh dari katil or toilet tu..
Pergilah berurut 1 badan..jgn dah terhantuk baru nak terngadah..huhu..
Time aku pg urut tu..tukang urut cakap urat saraf aku da bersimpul and da msuk angin..
Jgn tanya aku camner leh masuk angin..aku ni bab2 urat saraf ni..failed ok..

Pada meraka yg nak kwen tu..kter tak tau bunting pelamen ke tak kan..
Better ade kan bajet untuk berurut..lebih afdal urut tradisional la..
Senang ckt nak nego harga..hahahah
Ni serius ok..bukan main2..hehe
Khidmat Pesanan Kesihatan dari mAr@ZiEy

...XOXOXO...

mAr@ZiEy

6 comments:

♥z@z@♥ said...

seb baik la sakit belakang aku takat blh tahan lg..xmau dah saket weh..dah sehat nie rase syukur sgt..nikmat giler rasenye..Alhamdulillah..insap mak cik..hehe

:: p R i n c E s S _ N :: said...

takott jgak ekk..kite x to ape jd kemudian ari...

.ArianiAizat. said...

alahai kesiannya mar.ni minum susu ke tak ni dik??minum banyak2 cikit yer :)

nway,t8 cr dear.hope cepat2 sembuh sakit tuh..xlarat la nak tanggung smpai 9bulan..huhu..nasebla cik abg ada tolong jaga :)

mAr@ZiEy said...

Zaza..

Aritu time aku jumpe doktor..dia ckp..if kter tak minum susu byk..baby akan amik calcium dr badan kter..then kter akan saket bdn coz calcium kurang

mAr@ZiEy said...

N..

Tu la..haa..cpt pg urut ngan Mak Nab tu..hehehe

mAr@ZiEy said...

Sis Naniey

Minum..bertambah2 lg..[sedap sgt susu tu..hehehe]..tp doktor ckp takde kene mgena ngan tulang or kalsium..urat saraf sy yg problem..coz tulang belakang akan ke depan bile pregnant..so urat saraf yg berada kat belakang tulang belakang tu..di tarik oleh tulang belakang..tu yg saket..nak2 mmg urat saraf sy ade problem sejak azali lg..hehehe