18 March 2010

.Sudah 12 Weeks.

Ehhh...da 12 minggu ke..
Alahai..da 3 bulan da aku bergelar seorang ibu mengandung..
Cop..kene ade title ibu gak ke..walaupun baru mengandung..huhuhu
Tak sabar rase yer nak lepasi 1st trimester ni..hehe

Korang igt ape haa..1st trimester ni plg memerlukan stamina tinggi tau..
Huhuh..cabaran dan pancaroba yer..perghhh besar wei..
Meh aku kaji selidik perubahan kat aku sesudah 12 minggu ni..

Bulan pertama dan kedua..toksah cakap..makan takde selera memanjang..
Kurus kedengking aku tau..
Bab makanan ni..ade beberapa makanan yg aku secara automatik takleh makan..
Bukan takat makan je..bau..tgk pun tak leh..
Nasi Lemak..tak kesah la berlauk ke..biasa ke..jnji title yer Nasi Lemak..
Memang aku secara automatik yer mood makan akan hilang..

Kalau durian tu..sejak dulu lg aku jarang makan..
Tp sejak mengandung ni..bau pun takleh..apekah saje di buat atau memang di buat..hehe
Walaupun Bie mmg gemar sgt2 durian..kalau dia makan je..
Memang aku akan suh dia mandi terus..bg hilang segala bauan tu dulu...
Selagi tak hilang takleh dekat ngan aku..waaaa..cengitu tau..

Dan..aku gemar sangat minum air Tembikai..tak tau kenapa..
Kalau dulu..air tembikai ni jarang la aku minum..selalu yer Carrot Milk je..
Tp..sejak pregnant ni..asal makan kat luar je..
Perkara pertama aku terpk..air tembikai..sampai 2 gelas ok..
2 gelas utk aku seorang..bukan utk share ke ape..

Sekarang ni..Alhamdulillah..selera makan aku da molek semula..
Pantang nampak bnde yg menyelerakan..nak ngap je..hehehe
Tp..aku berpada gak..takde la sume ngan ngap..tak moleh gitu..hehe
Tu je kot..cume saket belakang ni masih menghantui aku..

Psstt: aku da bg anak dalam perut ni dengar muzik..hehe..genre ape..agak2 genre ape aku suke

...XOXOXO...

mAr@ZiEy

12 comments:

:: p R i n c E s S _ N :: said...

gmba perut x de ke yunk..??

~dARlee zURiS~ said...

dah 12 mgu ek?
nak hbs alahan dah tu.nanti akan kembali sihat pelan2.

chokio_nia said...

aka bg la dgr lagu indie..haha..okay2..ajaran sesat..

♥z@z@♥ said...

oke la yunk da leh mkn..aku nak kene tggu lagi satu mggu agaknye baru ade selera mkn..skrg masih lemah lg tue yg malas nk update blog tue..

nornazliana said...

uit jgn bg dgr muzik bg la dgr ayat2 al-quran..tahniah

honeysour's blog said...

masuk 2nd trimester siapla ko..hikhik...badan bagai dipam pam...=p

mAr@ZiEy said...

N..

Ade..tp 10 kali snap..tak nmpk la..cam takde pape perubahan pun..

mAr@ZiEy said...

Zuris

Moga hilang segala sakit yg ade time 1st trimester ni..huhu

mAr@ZiEy said...

Ain..

Akan di pertimbangkan..hehe

mAr@ZiEy said...

Zaza

Come on Zaza..Ko kene kuat tau..

mAr@ZiEy said...

Nornazliana

Sentiasa perdengarkan dgn ayt suci nur karim..

mAr@ZiEy said...

Sis Ana

Tu yg di tunggu tu..hehehe