27 April 2010

.4th Check Up.

Maaflah yer..lately ni kureng ckt update..
Jangan kategorikan aku pemalas ek..aku sibuk sgt..
Sibuk di rumah..dan di opis..hehehe
Agak2 leh di terima ke alasan ni..boleh la ek..

Ni pun curi2 update kejap..hahaha..
Tak senonoh tol kan..takpe..bos baik..kan bos kan..hehe
Ok..arini adalah ari pemeriksaan myJunior..
Ramai yg tak tau..aku buat 2 kali check up sebulan..
Means 1 di hospital kerajaan..dan 1 lg di hospital swasta..
Kenapa ek..coz senang nak bersalin nanti..nak2 aku yer due date time raya
Kang terasa nak bersalin kat kampung..jenuh aku nak cari hospital swasta..
Paling dekat dan efektif pun hospital kerajaan..stand by je la..

Ok stop merapu rapan..
Arini pg cam biasa..takde sebarang perubahan..kecuali aku cuma berbaju kurung je..
Aik..pelik ek aku berbaju kurung..
Yesss...aku amatlah jarang sekali berbaju kurung..melainkan mmg takde baju lain..hehe
Alasan..aku lom sempat menjelajah mane2 mall utk di selongkar koleksi baju yg terkini..haha

Arini aku sangat2 berpuas hati dengan segalanya..
1st aku adalah org yg ke 2..dan giliran di panggil sgt2 teratur..[suke sgt2..]
Dah tentu perkara pertama adalah kene timbang berat badan kan..
Ni part plg aku tak suke sebenarnya..dalam mind da set..
"Ohh..gerenti turun lagi"..[coz aku da timbang ptg sblm kejadian dan masih di takuk lama]
Dan bile penimbang tu menunjukkan nombor yg agak pelik..aku cam...
Ekkk...penimbang mne yg salah ni..
2x ok aku naik turun penimbang tu..sampai misi panggil aku
"Kenapa puan..rosak ke penimbang tu.."
Aku hanya mampu mengeleng kepala sambil tersenyum puas..

Yeeessss..berat badan aku naik 2.8kg..
Last check up is 45kg + 2.8kg = 47.8kg..
I Love It..suke mak enon yg sorang ni..
Hb aku sentiasa cantek..[cewah berlagak tak hengat] = 12.2
Dan segalanya normal dan cantek je..
Ohh..baby aku da panjang ckt..hehe

Paling aku suke..bile di scan..
MyJunior seakan berpusing dan bergerak like main bola plak..haha
Opppsss...aku tak tau lg ek jantina ape..sukar di temui akan 'teeeet' yer itu
Dan kesakitan di perut sbnrnya di sebabkan pusingan myJunior in myTummy
Doktor ckp..myJunior aktif sgt2..woooo...suke..like Junior like Mummy right..hehehe

Overall..myJunior dalam keadaan sihat walafiat..also Mummy yer..
So now..aku nak teruskan usaha menambahkan tenaga utk myJunior..
Tak mau lg sketsa pembuangan bayi menghantui minda aku..
Ye..bnde tu sering menghantui minda aku..coz aku rase betapa kejam durjana parents bayi tu
Ok stop..tak mau pk da..

psstt:..smlm aku lpskan gian mkn ayam masak madu..hehehe

...XOXOXO...

mAr@ZiEy

5 comments:

asna cute said...

Fish ball fish ball fish ball hehehe

♥z@z@♥ said...

heheh..suke yer berat naik..bagus la tue..nanti mkn byk² lg tau..

:: p R i n c E s S _ N :: said...

weee...berat naek...baby sehat....

mAr@ZiEy said...

Asna

Astaga makcik ni..tak abis2 fish ball..ok2..nnti time wedding Asna akk bg ek 1 kotak fish ball..hehehe

mAr@ZiEy said...

Zaza

Suke mak enon ni..heheh..skg dlm proses memakan makanan yg lazat2 je..hahaha