08 April 2010

.Berita Sedih Mengekori Tidurmu.

07 April 2010 - Tepat jam 5 ptg
Salah seorang ahli keluarga Hj Makkah dan Hjh Bechik tiada di muka bumi ini..
Arwah Hj Othman bin Hj Makkah telah kembali menghadap TuhanNya

Abang sulung Mama telah menghembuskan nafas terakhir di sisi keluarganya
Arwah menanggung sakit kencing manis selama bertahun lamanya..
Dan makin teruk sejak tahun lepas sampai buah pinggang dan segala saraf rosak
Sungguh derita semasa hayat arwah..
Itulah perjalanan yg ditentukan olehNya..kter tak tau bile kter Pergi Tak Kembali

Plan asal mmg aku ngan Bie akan balik Johor..
Tp..tengah bersiap nak balik..ade orang call..
Dan panggilan tu mmg menghalang Kami utk pulang ke Johor..
Takpe la..call orang2 Pekan Nenas..gtau yg ktorg takleh balik..
Sume faham..ape kan daya..dan..

Lpas solat Maghrib..aku ngan Bie baca Yassin dan Tahlil utk Arwah..
Walaupun aku tak berapa nak ngam ngan Uncle Man..tp aku leh rse penderitaan dia..
Time aku kawen..dia mmg langsung takleh gerak..
Tp..dia tetap nak datang juga kenduri aku..walaupun terpaksa berkerusi roda je..
Demi anak saudaranya Perempuannya yg pertama..dia sanggup..
Sedih aku tak sempat kucup dia buat kali terakhir..

Dan..malam semalam..aku mimpikan Arwah..
Ntah macam mane ntah..air mata aku berlinangan..
Dan aku sedar yg aku tgh tido..dan dalam masa yg sama..
Aku sedar air mata aku meleleh..serius wei..
Aku menangis dalam tido..

Terjaga terus aku dari tido..terus menangis kat Bie..
Terkejut Bie tgk bini yer nangis tgh2 malam..hehehehe
"Chenta mimpikan Uncle Man..huhuhu"
"La..da jgn pk sangat..baca Fatihah utk Arwah"
"Nak balik Johor.."
"Nanti kter balik ek..da jgn nangis..nnti esok pagi mata bengkak.."

So..kengkawan..
Sedekahkan Al-Fatihah untuk Uncle Man..
Moga rohnya di cucuri Rahmat dan ditempatkan di golongan yg beriman
Al-Fatihah

Psssttt:Arwah da selamat di kebumikan selepas Subuh td

...XOXOXO...

mAr@ZiEy

10 comments:

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

takziah sis.. turut sedih dgn pemergian beliau.. -al-fatihah-

mAr@ZiEy said...

Aisumi

TQ dik..sesama la kter sedekahkan Al-Fatihah buat mereka yg kter sayang yg pergi tak kembali lg kpd kter..

JIVEBUMZ said...

al fatihah utk arwah
moga roh arwah tenang di sana
amin

♥S@R@♥ said...

takziah..

bila tedengar kematian org mesti tingat mak kt kg..dah la jauh..

jgn sedih ek mar..nnt baby kt dlm perut pun sedih..(eh yeke?)

suka la tgk perut die..comel je ;)

♥z@z@♥ said...

Al-Fatihah untuk arwah..

:: p R i n c E s S _ N :: said...

al-fatihah utk arwah uncle man..

mAr@ZiEy said...

Sis Ila

Mudah-mudahan di permudahkan segala perjalanan arwah di alam kubur..

mAr@ZiEy said...

Sis Sara

Yg jauh di kenang..takpe..tu tandanya dia sentiasa di hati kter..

psssttt:..kecik cam Mummy yer...heheh..[oppsss..kecik ke..hehe]

mAr@ZiEy said...

Zaza

TQ Dear

mAr@ZiEy said...

N

TQ..moga roh yer di tempatkan di golongan org yg terpilih..amin