13 April 2010

.Tak Cemburu Langsung.

Sape tgk slot drama AdamMaya
Aku suke cite tu coz ade Lisa Surihani..hehehe
Aku suke kat dia..very the gorgeous ok..educated lak tu..
Ok stop puji org lebih2..hehe

Memandangkan Mama takde kat rumah..
So..segala tugasan rumah da tentu aku kene buatkan..
Tak kan la nak suruh suami ku..haish...tak elok tu..
Nak harap adik2 lelaki aku..gempa bumi kot kalau dorg tlg..rajin lg Bie..

Settle kemas rumah sume..
Terus bergelumang ngan segala bende kat dapur tu..
Walaupun aku ni mmg la kurang sgt nak memasak kat rumah tu..[sejak pregnant ni ok..]
Tp..skill masak tu maintain lg cam dulu..takde kekok ngekok ke ape..
Menu simple je utk kami berdua..walaupun Bie tu cerewet gak bab makan..
Tp sejak kwen ni..ape yg aku masak..bantai makan byk gak

Sambil2 masak tu..sambil2 la aku tgk TV..
"Lawa la Lisa Surihani tu..suke sgt tgk dia"
"Bie pun suke..cantek je.."
"Bie suke tak kalau ade isteri camtu.."
"Suke.."..[kepala angguk dgn lajunya]
"Kalau ade peluang kwen lain..nak cam Lisa tak.."
"Nak la...sape tak nak"
"Amboi2...ade hati ek..anak pun belum keluar da berangan nak kwen ngan Lisa ek"
"Berangan je..tak dapat pun.."
"Tau takpe.."

Motip..aku tak cemburu langsung..
Coz aku tau..Bie ni jenis yg mmg pyh sgt nak suke kat perempuan..
Kalau kwn perempuan tu..leh di kira bpe byk..dan sume aku rapat..
Bile di korek di gali kat kengkawan dia..
Bie ni jenis yg mmg pyh nak di suruh bergaul rapat ngan perempuan..

Tp kan..adik aku Ecah siap gtau kwn2 dia
Bie ni abang ipar plg sporting..hahahaha
Cam tak percaya plak leh di nobatkan Abang Ipar plg sporting..
Tp tak di nafikan gak la..Ecah ngan Bie mmg rapat since Ecah darjah 1 lg..
Even time darjah 2 or 3..kdg2 Bie yg amik dr skola..

No wonder la adik beradik aku rapat ngan Bie..
Even yg perempuan ke yg lelaki ke..same je..
Yang lelaki plak..hobi plak same ngan Bie..
Yang perempuan jenis yg suke menyakat dan pot pet je..haa..sama la ngan Bie..
Jotak pun da mkin ligat ngan Bie..asal Bie balik dr keje je..
"Kak..Jie..Jie.."..[smbil tgn tunjuk luar..]
Tup tup..muncul Bie kat pintu..hahaha..bini sendiri pun tak sedar bile suami blk..haha

psstt:..aku rindu gler kat Jotak skg..waaa..Jotak cptlah blk..

...XOXOXO...

mAr@ZiEy

5 comments:

asna cute said...

Jotakkk! cpt balikkk tau!. kecian kat mmy to be nie.. dia rindu jotakk tau. bby dia pun rindu jotak gak tau hehehe..

P/s utk jotak ngeh3 ;)

:: p R i n c E s S _ N :: said...

Za plaks jnis rmai kwn P...peramah...awl2 dlu jeles gak...hohohoho

mAr@ZiEy said...

Asna

On be half dr Jotak..

Ok2 kakak cute..Jotak akan blk tp tak tau bile..hehe

mAr@ZiEy said...

N..

Ramai kwn perempuan then setia takpe..cam Pojie plak..peramah gak..tp ramah dia ngan perempuan like biasa2..tp jenis yg peramah dalam sifat malu gitu..hehe

ALoNa Cintamaniszlite said...

mmg bagus kalo sillaturrahim ngan ipar ni baik2. Takde ler yg memutarbelit citer utk org membenci dia..
teruskan ler sampai bila2.