08 June 2010

.Memang Tak Di Sangka.

1st nak ucapkan..
SELAMAT PENGANTIN BARU
buat 2 pasangan mempelai yg selamat menukar status last weekend
Asna dan Fakri
Ain dan Faizal

akhir kata..
SELAMAT MENEMPUH KEHIDUPAN SEBAGAI SUAMI ISTERI





Start Jumaat malam Sabtu da terasa bahangnya..
Sok sek sok sek..terkooh kooh sane sini..
Tp..maintain lg tak mau pg jumpe doktor..ater..degil kan..
Esok yer..da plan nak pg wedding adik kesayangan ku..
Si Asna Cute & Fakri..tp..da tersok sek like ape ntah..
Ngan terkooh kooh lg..haish..pk2 balik..kang aku gak yg jadi punca jemputan Asna saket
Tp mmg da rase bahang demam da tu..tp still gagah lg..

Sabtu mlm tu da terasa saket kat tekak..tp gagah lg teguk minuman ais..
See..degil tak degil..kene marah camner pun..tetap camtu..hehe
Tp..tido mmg takleh da..saket tekak da teramat da..haish..padan muka aku..
Esoknya plan nak pg kenduri Ain & Faizal..
Siap da berjanji sakan ngan si Zaza..mak buyung yg sorg tu..
Tp..time tu totally lembik..
Akhirnya akur pg jumpe doktor pakar..

| On the way ke Hospital Pakar |

Doktor cakap temperature aku da tinggi..
Kahak mahak da block sistem pernafasan aku..haish..
myJunior pun da kurang kick boxing Mummy..
Doktor bg la ubat Selsema..Batuk..Demam..Antibiotik..
Tp kan..doktor bg pesanan khidmat masyarakat..
Ubat2 ni semua akan memberi kesan kat baby..samada baby mengantuk or lemas..
Aku da..WHAT??? LEMAS..OMG..

Balik je aku makan sebijik ubat selsema..yg lain haram nak makan..
Tp..serius wei..tak sampai 10 minit..aku da ngantuk teramat..
Tido smpai esok pg..then aku terasa kurang keaktifan myJunior..
1 ari tak mkn ubt..da risau pasal myJunior..
Call Bie..dia keje kan..aku MC..dia cakap tggu smpai petang..
If tak de respon..terus ajk Mama pg hospital..
Alhamdulillah tengahari terasa tendangan padu myJunior..LEGA..

| 3 minit lepas makan ubat Selsema |

Malam tu gak jumpe another doctor..
FYI..hospital pakar yg aku pg tu..telah memberikan aku ubat yg berdos tinggi..
Dan boleh membahayakan myJunior..terus doktor tu suh aku stop makan..
Dia bg ubat lain..scan utk tgk kondusi myJunior..
ALLAH MAHA KUASA..myJunior dalam kedudukan bersujud dan sedang tidur dengan lena
Dengupan jantung agak slow..tp kaki masih nak berkick boxing..hehe
Syukur..sehari suntuk ok myJunior tido..Mummye mne tak risau..

Sampai la ni..aku geram sgt kat doktor kat hospital pakar tu..
Dorg tau aku pregnant..tp masih nak bg ubat berdos tinggi..
Rase cam nak caci marba je doktor tu..haish..
Kesabaran masih ade ni..huhuhu..
And now..aku da 50-50..masih bersok sek lg..demam pun da kebah..
Rase weng weng je..tp da standby ngan sekotak tisu..

Doakan yg terbaik utk KAMI berdua..
Arini nak check up ngan doktor aku kat Pakar Saket Puan..
Kot2 dia leh marah geng dia tu..hehehe

...XOXOXO...

mAr@ZiEy

3 comments:

Atiqah Adnan said...

tUlaa kadang2 ubat bOleh bagi kesan kat baby.. tU yang merisaukan kan..?
jaga diri ye..
banyak minum air masak tau..^^

asna cute said...

Kak.. take care yea.

Psstt.. akak dh tembam la hehe~

♥z@z@♥ said...

ape la doktor tue..ko kene jage yunk..jgn mkn sembarangan ubat..risau aku..tunjuk perut please...hehe