21 July 2010

.3rd Trimester.

Bangga aku bile da masuk 3rd Trimester ni..
Kalau org nak kwen dok berdebar psl majlis..
Aku berdebar pasal time bersalin..[mau tak debar cik kiah..kesakitan plg dashyat di muka bumi ok]
Kalau nak dapat kurniaan sebagai seorang ibu yg di janjikan oleh Tuhan..
Kene la harungi kesakitan yg maha dashyat tu..

Da masuk 3rd trimester ni..aku kene byk kan berehat sebenarnya..
Tp aku nak berehat..hahaha..kalau aku berehat ade je yg bebel..
Tak Mama..Bie la yg bebel..
Jgn tak tau..laki aku tu kuat bebel ok..dia tak nak myJunior jd pemalas..hehehe
Don't worry la darling..our Junior rajin cam Mummy dia..hehehe

Ok..dan sejak msuk 3rd Trimester ni..
Kaki aku kerap kejang..terutama bile tgh malam..time aku sedang lena di ulit mimpi..
Tgh syok2 mimpi di ganggu ngan kekejangan kaki..adooii..saket ok..
Hampir setiap malam..tu mula2 la..skg ni aku da pkai stokin bile tido..
So..takde la kejang2 ni..kesian kat Bie..asyik di kejutkan je bile aku saket

Kencing malam mmg selalu sgt2..
Bukan kencing atas tilam ek..boleh di katakan hampir setiap jam aku akan ke toilet
Dan plg seksa bile nak bangkit dari pembaringan tu..perghhh..
Selalu yer Bie akan sedar..dia la yg angkat aku
Tggu sampai aku puas membuang..bru dia tido blk..
Love U Bie...

Ohh..ye..skg aku jalan like PINGU..hehe..comel kan..[*wink wink perasan sendiri]
Perut aku makin terserlah kebulatannya..dan t**** aku pun makin menyerlah..hahaha
I Like..So Sexy gitu..hehehe..
Dan plg tak syok..Jotak suke usik t**** aku..kang aku sumbat kang..hehehe
Dalam Pingu tu..aku makin kerap berjalan sana sini..
Dan kaki aku mula membesar tp still nmpk kecik lg..[camner tu ek..]
Strech Mark??..oohh..syukur sgt aku takde secalit strech mark kat perut..[buat masa skg la..hehe]

Perkembangan myJunior..
Perghhh..suka sgt mengeraskan badan tiap kali aku tgh buat kerja kat opis..
Dan plg kerap kalau aku berdating ngan Bie..
Bygkan aritu pg Melaka..non-stop kick + mengeras badan dari Bangi - Melaka - Bangi
Mau tak senak perut aku..tiap kali mengeras..sesak ooo nafas..
Coz myJunior suka mengeraskan badan bhgian atas pusat..

Akan diam kalau aku bg bacaan Ayatul Quran or Zikirullah..
Mmg betul info aku baca..once da di dengarkan Ayatul Quran or Zikrullah sejak 1st month
Bayi dalam kandungan akan terlena dgn bacaan tu semua..
Dan selepas ia menjengah dunia pun..ianya akan tau da terlena ngan bacaan tu semua
So..pd mereka yg bru je join the club..sila amalkan ek..hehehe
Aku memula bg pkai Headphone je..tp Papa ckp lg bagus kalau Mummy yer dengar sekali..
So..aku msukkan dlm HP aku then letak je atas perut..
Dan kesan yer..aku takleh tido without bacaan tu semua..serius ok..
Setiap malam..Bie akan off kan bacaan tu lepas aku da betul2 lena..

Aku skg ni makin kerap rasa panas..
Yess..3rd Trimester mmg akan buatkan seseorang tu cpt rasa panas..
Dan perlukan air yg byk..
Skg ni wajib ade 2 bekas air yg tinggi dalam bilik..
Kalau dulu..tak pernah kot aku minum air tgh2 mlm..
Aku risau camner Ramadhan nanti..samada aku leh berpuasa sepenuhnya ke tak..

Dan..buat pertama kali yer..
Mama mengatakan aku akan bersalin awal..hehehe
Coz Mama ckp aku kuat berjalan..naik turun tangga cam takde pape..
Siap main lumba-lumba ngan Jotak tu..hahaha..[aku la yg kalah kan..]
Mama yg risau aku asyik berjalan je..hehehe

...XOXOXO...

mAr@ZiEy

8 comments:

JIVEBUMZ said...

tak sabar menanti kehadiran org baru yer.. neway tahniah! mar dulu bunting pelamin ek?

mAr@ZiEy said...

Sis Ila

Yup..tak sabar

Aáh kak..bunting pelamin..hehehe

:: p R i n c E s S _ N :: said...

yunk..da 3rd trisemester...beshnyerr..aku ni awl2 lg...mlayan mabukss everyday..alahai...sabau jekk

mAr@ZiEy said...

N..

Takpe..ko kne tempuhi gak sume tu mcm aku dulu..kejap je 1st trimester tu..msuk 2nd trimester nnti ko akan nikmati keindahanya..hehehe

♥z@z@♥ said...

same yunk..=) aku pun da 3rd trimester..ape yg ko alami tue aku pun alami..aku pun tgh risau sama ada aku leh pose ke x..sbb aku asyik lapar nga dahaga jek..yela, pg² bangun tido dah uwek dulu..pastu tros lapar..hoho..

baby IMAN pun selalu gerak skrg..sgt aktif..aku suke jek..hehe..kerapkali dia wat ombak...senyum sensorg aku babe....hehe

mAr@ZiEy said...

Zaza

Tu la..skg ni asyik nak minum je..then asyik ke toilet je..adoooii..sampai melecet aku yer pergerakan..hahaha

Aku next month da start check up 2x sebulan..da la bln pose lak tu..huhu..mtk2 la sume ok..

rDnA said...

semoga semuanya selamat yer..

mAr@ZiEy said...

rDnA

TQ So Much..