19 August 2010

.Semakin Menghimpitku.

Sebelum aku bercot cet lebih panjang..
Congrats to myGorgeous Cute Sister..Sis Naniey & Bro Ijat
Selamat menjadi Papa & Mama Ayra Adani
Comey wei anak dia..[da..Papa Mama comey kan..anak pun ikut ler..hehehe]

Ok..skg ni tidurku makin2 tak lena
Bukan takat tidur je..segalanya la..
Berjalan da makin2 slow..tp still laju dari siput babi ler..hahaha
Berlari jgn harap la..mmg tak laju langsung..
Duduk pun makin tak diam..ade je yg tak kene..
Baring lg la..mmg susah..

Even skg..tidur susah sgt2 nak lena
Sesak nafas sgt2..bantal tinggi mane pun mesti pyh nak bernafas
Mane tak yer..kepala baby da berada kat bawah..
So..bile kick..terus rasa kat tulang rusuk..mau tak sesak
Acapkali mengeras kan badan lak tu..perghhhh...sesak nafas Mummy tau

Solat lak..makin2 berat je..tp gagahkan jua
Tp..sejak puasa ni..lps berbuka mmg aku takleh solat berdiri da..
Mesti kene solat duduk or bersandar kat atas katil..[posisi kaki menjulur ke depan]
Tarawikh time 1st Tarawikh je kat surau..lebihnya kat rumah..
Tp..aku selalu terbatal solat bile Jotak ade sekali..
Mau tak..dia dok kat kaki aku main cak-cak plak..adooiii

Walaupun aku semakin longlai skg..
Tp..ku gagahkan jua berjalan sana sini..ntah la..asyik nak berjalan je..
Kat opis ni da la bertangga..kat umah pun bertangga..
Mama da bising da suh tido bawah je..tak yah tido bilik atas..
Dia dok risau tgk aku naik tangga..tp aku maintain lg turun naik tangga
Walaupun da macam daki gunung je..hahaha

Bile baca kronologi org2 yg selamat bersalin cam kecut je perut ni..
Tp..bile cite saat dorg pegang baby sendiri cam..oohh syahdu yer..
Perasaan skg toksah ckp..campur baur..
Bile perasaan takut tu datang je..
Ayatul Kursi ngan Doa Nabi Yunus aku ganti..

Kalau ikutkan..lg 2 weeks lg aku berada dlm minggu2 genting..
Mental fizikal ape pun tak prepare..camner..
Adooiii..sesak nafas acik tau..



...XOXOXO...

mAr@ZiEy

6 comments:

Puan nadxoxo said...

Nad pun malam x lena. Tapi lepas je husband gi keje, sambung tdoq!! Haha

♥z@z@♥ said...

huaaaa...aku pun same merasa berdebar nie..lepas ko turn aku plak..ape yg ko alami tue same jek nga aku..mmg cepat sgt mengahnye skrg nie..wat keje ckt penat dah..berdiri ckt pun dan letih...adoi laaaa

mAr@ZiEy said...

Nad

Ooo..tak aci..hehehe..ni mesti sambung tido smpai ptg ni..hish..sama la kter..kalau tak keje..gerenti sambung tido..

mAr@ZiEy said...

Zaza

Gap kter tak lme wei..cam aku..minggu ke 36 aku da ckp awal2..aku nak relax serelaxnya..even keje2 aku kat opis pun aku close smpai end of august..ko pun kne standby awal..in case terberanak awal ke

jeBateja said...

naik tangga turun tangga le baguih...masa wife den dolu...beranak sulong...naik tangga turun tangga tingkat 5.....sonang jo melahirkan...

mAr@ZiEy said...

Bdk Jahat + Baik

Tgh berlatih dgn gigih ni..walaupun mcm pendaki gunung..ni sah2 bln 12 nnti leh join Sapura Commitee pg daki Kinabalu