09 November 2010

.Tempoh Pantang.

Aku berpantang selama 45H..
Dan berurut sebanyak 5 kali..2 kali awal tempoh berpantang dan 3 kali akhir pantang
Jenis orang cam aku ni mmg tak pernah berurut..dan
1st time berurut mmg perrrrggghhhhh...mengelitik aku..
Orang cakap..urut waktu berpantang mmg saket..huhuhu..
Tp..kalau mmg jenis yg suka berurut tu da lali la kan..

Bg aku pemakanan time pantang la terbaik..
Coz..semua berkhasiat kan..itu takleh ini takleh..hahaha..tp sengsara la kan..
Selama tempoh pantang dan 2 minggu lepas abis pantang tak makan ayam
Coz time 1st week pantang..Bie beli KFC..aku ggit ckt je..
Esok yer sengal2 kat tempat jahitan aku..terus tak sentuh da ayam..
Tp..daging aku makan..takde hal..
Ade yg cakap daging takleh makan..tp lain orang lain cara kan..

Tp kan..Nurse ade gtau aku jgn ketat sgt pemakanan waktu berpantang ni..
Nanti badan tak kuat..ntah la..aku OK je..
Dan sepanjang2 tempoh pantang..makanan kegemaran aku adalah Roti Gardenia
Bukan yg putih kosong tu..yg Butterscoth ngan Coklat Raisin..hahaha
1 bungkus leh abis dalam 2 jam je..aku sorang lahap..
Tu la petua nak kembali langsing..hahahaha

Cam aku Mama jage waktu pantang..
Ketat gak la dia jage..bengkung 12 jam pakai..
Malam lak pkai Seluar Getah hok ketat metat tu..perghhhh..
Stokin 24H pakai..kalau tak..dia rotan yer kaki aku ni..serius ni..

Korang caya tak..dalam tempoh pantang aku keluar rumah
Seingat aku..3 kali kot aku keluar rumah..malam lak tu..hahaha
Tp..keluar rumah pun..still pakai aksesori berpantang tau..hahaha..

Àish waktu pantang..oohhh..kdg2 je meragam..
Tp alhamdulillah..abis pantang..dia OK..
Biasalah baby lom biasa ngan dunia luar kan..
Tp..jaga baby waktu pantang la plg2 mencabar..serius OK..
Aku pkai set Amway..dan..mmg terBAIK..semua lengkap..tu bg aku la..

...XOXOXO...

mAr@ZiEy

2 comments:

Mrs Nageb said...

betul tuh,memang masa berpantang terbaik lah jadual pemakanannya,tapi lain orang lain caranya,tapi memang nurse tak bagi ketat sangat takut kita lemah,so berpada lah kan :)

p R i n c E S s _ N said...

yeahh...time pantang laa nk kurus balek...