10 December 2010

.Kelebihan Suami Isteri.

Asyik cerita pasal anak je kan..gerenti korang bosan kan..
Aku tak pernah bosan..tp nak jugak ade selingan lain..
Kali ni cerita pasal
KELEBIHAN SUAMI ISTERI

Cop..korang kan..dalam 1 hari berapa kali bersalam dgn suami
Kalau weekdays da tentu bersalam kan..
Kalau weekend..korang bersalam tak..mesti ade yg tak kan..
Ok..meh aku share kelebihan kite as Husband/Wife

DOSA SEORANG ISTERI/SUAMI AKAN GUGUR PABILA BERSALAMAN
Haaaa...betapa bertuahnya kter as Husband/Wife
Rasulullah S.A.W bersabda
"Seorang isteri yang bermuka muram di hadapan suaminya, maka ia dalam kemurkaan Allah hingga ia dapat membuat suasana yang riang gembira kepada suaminya dan memohon kerelaannya"

Dan..bukan takat bersalam sahaja akan gugurlah dosa kite
Dengan hanya menguntum senyuman sahaja boleh mengugurkan dosa kite
Bila..suami nampak si Isteri masam mencuka..da tentu dia marah kan..
Nak-nak time penat2..lg la bengang kan..
"Pabila seorang Suami Marah maka menyebabkan Kemurkaan ALLAH S.W.T,
Sesungguhnya Keredaan Allah terletak pada Keredaan Suami"

Rasulullah S.A.W bersabda
"
Sungguh-sungguh memintakan ampun untuk seorang isteri yang berbakti kepada suaminya, iaitu burung- burung di udara, ikan-ikan di air dan malaikat di langit selama dia sentiasa dalam kerelaan suaminya"
Dalam Hadith ade tertulis
"Ketika Suami/Isteri bersalaman, maka terhapuslah dosa dari celah jari-jemari mereka"

pssttt:..bersalaman sesama kawan pun boleh menghapuskan dosa kte gak

...XOXOXO...

mAr@ZiEy

7 comments:

♥S@R@♥ said...

suka entry ni..hehe

tq 4 sharing..

Mummy `Aish said...

Cek Mek Molek

Utk kite sebagai seorang ISTERI

Sharing & Caring for ALL

mAmAbuDaK said...

dah kalu sah sah si suami yang buat kita moncong...?

p R i n c E S s _ N said...

love this n3...

Mummy `Aish said...

Mamabudak

Syurga seorang isteri pada suami..walaupun salah dia..kite kena hormat jugak..tp tetap ade batas2 yer..kalau salah dia yg mmg langgar syarak islam..kite sbg isteri berhak melakukan sesuatu..

Mummy `Aish said...

N

Love it too..sbb tu aku share ngan korg yg bergelar isteri..hehehe

♥z@z@♥ said...

aku tiap² ari salam yunk..tp aku nie jenis baran cket..salu tarik muke nga alki..cmner tue...huhu..nak kene kontrol la nie...hoho