24 December 2010

.Salam Takziah dari Kami.

Terkesima bila dapat berita yang sungguh menyayat hati dan meruntum jiwa
Terutama bagi seseorang yang baru bergelar IBU
Ya Allah..kuatkan lah hati dan jiwa sahabatku itu serta seluruh keluarganya
Sedih aku bila nak cerita ini kes kat korang..jap kasik kesat air mata jap

Alkisahnya begini
Seorang sahabat yang baru ku kenali berkahwin dlm bulan 3 thn ni
Dan Allah Maha Pemurah..sahabatku disahkan pregnant selepas sebulan kahwin
Happy bukan main..[cop..sape tak happy kan..]
Menghitung hari..detik demi detik sahabatku itu..
Dan jangkaan doktor pada awal tahun baru..

Si anak plak tak sabar nak keluar melihat wajah ibu ayahnya
Dan lahirlah ia pada usia 8 bulan iaitu awal bulan 12..iaitu 4 December
Secara Normal dan berat baby 2.25kg dan ianya seorang Puteri
Menitis air mata sahabatku melihat Puteri kesayangannya depan mata

Esoknya Doktor pakar cakap sahabatku di benarkan pulang bersama baby
Gembira tak terkata..
Sedang sahabatku bersiap2..doktor mengkhabarkan bahawa
Baby terpaksa di tahan coz air ketuban dan susu tersekat di paru-parunya
Terduduk sahabatku itu..melihat baby di bawa ke NICU
Wayar bersimpang siur di badan serta hidung baby..

Pada masa yang sama pihak hospital cakap tiada alat bantuan pernafasan..
Pelik ajaib kan..hospital takde alat bantuan pernafasan..
Dengan alasan tu..pihak hospital hantar kes baby ke hospital kerajaan..
Ohh yaa..sahabatku bersalin di hospital swasta..

5 hari baby bertarung nyawa
Dan pada 9 December Baby menghembuskan nafasnya yg terakhir di sisi Ayahnya
Ibu Ayah sempat melihat wajah Baby 5 hari shj..
Tapi apa kan daya Baby di tugaskan menunggu ibu ayahnya di pintu Syurga
Tugasan yg sungguh mulia dr Allah harus Baby laksanakan..

Dalam kes sahabatku ini..siapa harus di salahkan..
Pihak hospital ke yg lepas tangan tu..
Salah Baby ke yg lahir pramatang..
Salah Tuhan ke yg bg tugasan pada Baby awal2..
Ohh..pada aku da tentu aku salahkan pihak hospital..

Al - Fatihah buat Arwah Puteri Qistina

pssttt:..hsopital swasta tu berada di Kedah..

...XOXOXO...

mAr@ZiEy

16 comments:

OnN!Ey said...

Al-Fatihah.
Beratnye ujian mami+dady putri..
ony pon akn salahkan hspital..
tp mgkin Tuhan lebih sygkan die..

asna cute said...

insyallah.. syurga buat anak mereka itu. sedihnya.. =(

♥z@z@♥ said...

bergenang airmata bace..Al-Fatihah buat baby Qistina..teringat plak yg aku salu marah Iman bile dia meragam..tersedar, ujian mereka lg berat..=(

babe, anak kawan aku lahir x ckup bulan gak, 8 bulan..berat 1.8kg mse kuar..baby boy..dekat smggu dok wad..tp Alhamdulillah dah 9 bulan dia hidup & moga hingga dewasa..lahir kat spital kerajaan je..xtau la nk ckp cmne..

far_east said...

al fatihah....semoga arwah puteri qistina berada bersama golongan beriman...

~dARlee zURiS~ said...

meremang bulu roma baca.
sedih :(
mungkin ada hikmah disebalik apa yg berlaku.
setiap apa yg Allah turunkan untuk umat nya mesti ada sebab.
mudah2an mereka berdua kuat.

^nanie^ said...

ya allah ya tuhanku..besarnye dugaan mu..klu lah kite ade kt tmpt tu,xtau la boleh hadapi atau x..moga2 roh aman disana..amin..

p R i n c E S s _ N said...

bnde cmni yg paling kite takot...mgndung 9bln ok..time klua ade plak dugaan...tp nk wat cane..takdir kan..

Dayu said...

kita tak bleh nak lawan takdir
tp semua benda jadik bersebab
tak bleh terima langsung spital takde alat bantuan pernafasan
kata private..
thaht why dulu pilih spital gomen
sebab dah tau
pape jadik mmg derang akan antar ke gomen gak
baik ada siap2 kat gomen..

pape pun, kehilangan anak
mmg dugaan terbesar
takziah..dan smoga mereka tabah hadapai dugaan ni

Mummy `Aish said...

Oniey

Tu la..hospital tu bg alasan yg mmg tak masuk dek akal langsung..tak guna la terima pesakit kalau cmtu..huhuhu

Mummy `Aish said...

Asna

AMIN Ya Rabbal Alamin..mudah-mudahan Arwah tunggu Mama Papa dia nnti utk hidup bersama di Syurga

Mummy `Aish said...

Zaza

Opismate aku cakap baby yg lahir genap peratus utk hidup lama kecik..tapi tak tau la..ajal maut sume ketentuan Tuhan kan..tp dalam kes kwn aku ni..baby tu boleh di selamatkan kalau pihak hospital cepat bertindak..

Mummy `Aish said...

Zuris

Alhamdulillah la..suami sahabat Mar kuat semangat..dia la yg sentiasa bg semangat kat isteri dia..dalam hal cmni..Isteri la plg2 terasa akan kehilangan anak..

Mummy `Aish said...

Far East

Al-Fatihah

Mummy `Aish said...

Nanie

Tu la..tak dapat di bygkan kalau kite di tempat dia..huhuh..

Mummy `Aish said...

N

Betul..time memula pregnant..kite tkut tak jadi..da lama cukup time nak pregnant..kite takut samada nyawa kite yg berakhir or anak..da bersalin..lg la takut..cmner masa depan anak nnti..

Mummy `Aish said...

Dayu

Betul..hospital tu cam hampeh je..bayar mahal2 tp servis ntah pape..kalau nak ikutkan sahabt Mar mmg boleh sue dorg tu..sebb terang lg bersuluh salah hospital..