21 January 2011

.Kenakalan Deboo.

Al-kisah pasal anak daraku yg sorang ni..
' Aish ni makin besar makin la nakal..
Nak tido pun kene pujuk bebaik..belai..dodoi molek2..baru la terlelap..
Tp..sebelum di mulakan sesi pujuk-memujuk tu..
Meh kite saksikan sketsa drama takde siri


Sketsa pertama..
'Aish ni akan melalak sambil tgn tutup mulut dia..
Konon tak mau bg kuat la jeritan dia..
Tp..serius tau..jeritan dia mmg super kuat bergema
'Aish kan anak bijak..so dia tutup la mulut dia ngan tgn supaya tak berapa kuat..heheh
Cer tarik tangan tu..ya ampun...perit telinga wei..


Sketsa dua..
Da penat menjerit kuat2 tu..
Terlelap jap la mata dia tu...tp..........
Mulut stil bising ok..mata je tutup..huhu
Aku kalau keadaan dia da macam ni..
Aku pokpok belakang dia..belai rambut dia..bacakan selawat then tiup umbun2 dia..
Baru dia mamai2 nak tido gitu..
Tp..make sure pokpok non-stop sampai terlena..kalau tak..
Kembali la ke sketsa 1 tadi..huhu


Sketsa akhir
Terlena jugak 'Aish ni..
Dia ni..akan terlena bila aku yg pokpok dia..kalau Daddy dia pokpok..
Hermmmm...makin kuat la dia melalak..huhu..
Da terlena camni..perkara wajib buat..
Aku akan bacakan Surah Al-Ikhlas sambil belai rambut dia..
Di sudahi tiupan ke seluruh badan..
Niat supaya anak jadi anak yg terang hatinya dunia akhirat..

Tu sahaja sketsa 'Aish anak Nakal aku ni..hehehe
Biar dia nakal sekarang..jgn kemudian hari..betul tak..

...XOXOXO...

mAr@ZiEy

4 comments:

afni+hafiz=dani said...

hehe..xperna plak nmpak benda nie.

♥z@z@♥ said...

sebijik cam Iman biler nak tido...huhu..tp Iman nie lagik susah..buai jgk baru jalan..xde maknenye nak pok pok...huhu

Mummy `Aish said...

Afni+Hafiz=Dani

Eh..cam salah N3 je komen ni...hehehe..takpe..

Sy pun memula tak tau ape guna sebenarnya..coz mmg tak pernah nmpk pun..memula igt barut..tp besar lak..tu yg jd kain bedung tu..

Mummy `Aish said...

Zaza

Anak aku mmg tak di biasakan tido dalam buai kalau malam..siang ari je tido buai..tu pn kalau terpaksa..huhuhu...'Aish ni anak manja..kene pokpok..belai2 dulu bru la lena..tp dgn aku je..ngan Daddy dia..mmg tak lut..huhu