19 July 2011

.Sape Bucuk!!.


Korang cakap je "Sape Bucuk!!"..
Haaa...nampak muncung kaloi si 'Aish tu..hahaha
Automatik muncung tu keluar tau..
Ni semua gara-gara Mummy dia la ni..hahaha

Asal nak tukar diapers je..aku mesti ckp kat dia
"Eeeee..bucuk.."..[sambil muncung tu keluar la..tp takde la secomel muncung 'Aish tu]
Mane tumpah yer kuah klu tak ke nasi..kan kan..

Makin panjang akal si kecik ni..
Makin bijak pandai genius 'Aish ni..
Oppss..dia da leh jalan..fuuhhh sakan dia bertatih dlu..
Dan bile dia da makin kerap bertatih..akhirnya..1 ari kat umah BS
"Maryam..'Aish da boleh jalan tau.."
"Oooo..dia memang..jalan je jatuh.."
"Tak..ni bukan tatih da..ni jalan betul2.."
Terkejut gak bile BS dia ckp camtu..

Sampai je umah..aku try dirikan dia depan pintu..
So aku nyorok pg dapur..dr depan pintu ke dapur dia jalan OK..
Tp pesen dia ni..reti jalan tp da jatuh tak reti nak bangun sendiri..
Melainkan dia berpaut kat mane2 yg boleh di paut..

Pg JJ pun aku try la dirikan dia..haaa..amik..
Sakan dia jalan..kemain suke lagi..
Yeaaa..leh bawak ke Tasik Cempaka lepas ni..
Kite jogging 1 family..hehehe..

Skg pesen dia..da tau jalan..
Bile pimpin tangan dia..dia yg heret kite..dia yg lead..hahaha
Adooii..bijak bijak..

...XOXOXO...

mAr@ZiEy

3 comments:

Azuan said...

budak-budak cepat belajar...hehe

Aisumi Chan Kawa'i said...

yieyy! aishh dah pandai jalann.. ^__^

♥z@z@♥ said...

good girl la 'Aish..nak jadi kakak kan..kene kuat..hehe