29 July 2011

.Zakat.

Terus-terang aku rasa, ramai yg amik sambil lewa pasal zakat ni kan
Contohnya cam aku..yess..aku ngaku..aku tak amik port pun zakat ni
Tp..dengan alasan tak amik port tu la..buat aku leka..
Now..kesedaran tu mula datang..meh aku cite kat korang

Dengan zakat saje..kite boleh memperolehi rezeki dari ALLAH tanpa di sangka
Contoh BANK RAKYAT
Dulu..dorang tak bayar zakat..dan sejarah dorang tak pernah dpt untung banyak cam skg
Now dorang amalkan pembayaran zakat dan ianya WAJIB
Korang pun leh terlopong dengan keuntungan dorang kan..
Bonus utk setiap staff boleh cecah berbulan-bulan..kan kan

Nabi menyatakan: “Bayarlah zakat kekayaan kamu yang dengannya kamu memperolehi kesenangan,”
(Riwayat Tabrani daripada Abu Darda).


“Wahai orang-orang yang beriman, nafkahkanlah (berzakat) sebagian daripada hasil usaha kamu yang baik-baik dan sebagian daripada apa yang Kami keluarkan dari bumi untuk kamu,” (al-Baqarah: 267).


Bayar zakat bukan hanya di bulan puasa je
Tu Zakat Fitrah..aku bercerita pasal Zakat Pendapatan/Zakat Harta
Tiap-tiap bulan kene bayar berdasarkan gaji yg kite dapat..
Sape tak tau bpe dia kene bayar..
Takpe..aku ade carta..korang leh rujuk je carta tu..
Buatlah potongan tiap2 bulan supaya kite tak leka
Moga dengan pembayaran zakat ni..rezeki kite lebih di berkati olehNya

| Enlarge with 1 click |

Lagipun tak banyak pun potongan yg di tetapkan ni..
Buatlah potongan zakat ni sebelum kite makin alpa dan leka
Zakat kan merupakan salah satu rukun Islam..rukun ke 4

...XOXOXO...

mAr@ZiEy

1 comment:

♥S@R@♥ said...

yup betul2.. nasib baik company kita ada buat potongan gaji..xle sush2 nak g kaunter zakat..