01 November 2011

.Sketsa Anak & Mummy.

Takde bende nak cite..selain si kecik ni
Cite aku kang pasal pregnancy je..kang ade yg bosan gak..tp aku nak cite gak
2nd pregnancy ni agak tough sikit...eh salah..tough banyak
Kalau dulu pregnant takde org lain nak di jage selain suami yg leh handle diri sendiri

Kali ni kene handle 2 orang babies..hok besar ngan hok kecik..
Dengan peel masing2 kusss semangat..semput ahkak OK
Hok besar tu jgn cakap la..hahahaha..oppsss..
Hok kecik ni..nama je baby girl..tp lasak ya amat..da macam baby boy
Rupa pun sejibik baby boy..
"Bie..why anak kite sebijik ikut muka U ni..dia kan gegirl"
Dan-dan salahkan laki kan..hahaha..da tu acuan yg ALLAH berikan

Aku tengok makin lama makin besar anak aku ni
Makin terserlah keJEPUNAN dia
Dengan pesen rambut pacak yer..
Dulu kan dia rambut susah nak tumbuh lepas di cukur
Now makin lebat dan makin pacak OK
Camner la orang tak konfius..
Pakaikan headband/clip rambut..toksah la di pakaikan..
Bazir je aku beli banyak2 dlu..time tangan tu tak tercapai ke kepala OK lg la
Bile da tercapai..haaa..pandai ok cabut sendiri..then campak merata
Oh..baru sekali je tau rambut 'Aish di cukur..time umo 4hari..
Eh..salah..Papa pernah gunting sikit rambut depan dia..sebab tutup mata..time 10 bulan kot

Peel dia..pepagi kene bawak kuar kasik dia hirup udara segar..
Kalau cuaca OK cantek la kan..
Dia suke kejar Bird, Cat, and aku..heheheh
Dia kalau lari ade gaya ok..
Lari sambil tangan ala2 Saloma..ala..tangan goyang2 tu..
Kalau joget pun sama..ala2 Saloma..
Ntah sape ngajor ntah..aku suh ngaji pun tangan ala2 Saloma

Nyonya ke Apek..konfius OK..hahahaha
Gaya seorang Kakak =)
"Haiipp..kakak cakap jangan kan"
 'Aish sekarang cukup sayang dengan "Adik Baby" dia..
Kalau say " 'Aish baby mane.."
Usap + kuncup tu da tentu la..
Kadang2 tu dia ajak main sekali..main gusti2..hahahaha
Kan da cakap dia lasak teramat lasak..
Camne la aku tak semput..layan dia sorang pun da mengah OK
Dengan aku sekarang da sarat marat ni
Nasib la dia ni pesen anak Abah..
Tp da ujung2 ni..aku perasan dia makin rapat dan melekat ngan aku
Orang cakap..budak kecik memang camtu kalau tau dia nak dpt adik..
Kalau malam2 nangis nak susu..
"Mama...milk..mama" [jari tunjuk botol susu]
Sebelum ni Abah saje..
Tp betul..kalau 1st baby kite dimanjakan
2nd baby adakah kite akan dimanjakan..memula tu boleh lagi kot..
Da kuat..sendiri buat OK..
Kadang2 terlupa diri ni pregnant..berdikari orang cakap
Nak2 kalau anak kecik ade..kuss semangat semput OK

"Saya tak suke kan kekotoran"
"Tapi saya suke buat kesepahan"


"Come Mama..catch me"

"Eee..lambat yer la Mama buyung ni"
"Bye bye Ma"
Sape2 yang dok risau bile la anak nak reti jalan tu
Harap korang sabar la ek..sebab korang masih ade masa untuk berehat lagi tau
Bile anak da tau jalan..makin sesak nafas korang nanti 
Percayalah..mane nak kejar dia..mane nak pg arah tuju korang lg..
Nak-nak saat cam aku..memang tak kan la mengejar dia..
Selalu yer Bie la kejar..eh salah..'Aish yang kejar Abah dia..
Aku yang handle..dia akan duduk terjelopok tak mau bangun..
Aku nak angkat dia..memang tak kan la..
"Bie!!!!..anak U merajuk..pujuk.."
Haaa..camtu je cara aku..hahaha
Stroller??..takat kejap2 tu takde la pakai kan..klu lame tu pakai la jugak..
Aku rasa mcm nak let go je stroller tu sbb nak beli stroller baru..hahahaha
Ade sesape nak beli SCR1..hehehe
"Eh ni ape ni"
"Ala..kantoi plak"
Eh..da panjang da aku bebel..
Oppss..kali ni scan baby ade 2 jantina..jeng jeng jeng..hehehe
Stay tuned

...XOXOXO...


mAr@ZiEy

3 comments:

♥S@R@♥ said...

chaiyok2 mummy aish..

memang macam anak jepun la..comei2

sama la anak kita, ramai kata muka ikut husband.. bila pakai baju warna pink org still ingat baby boy..hehe

syanasaid said...

uik..kembar kah??

nnt lama2 rambut dia panjang elok ler terjahut ke bahu
ewah..hehee

laju nye 'Aish lari..

Mr & Mrs MonDoK said...

.:: Jengg!!! Jeng!!! Jenggg!!! Twin, kah??? Bestnyerrrrrrr!!! ::.