29 February 2012

.Cerita Orang Tengah Bosan.

Lepas bersalin..perkara paling2 orang perempuan gusar is WEIGHT kan
Yes..tipu la tu kalau tak gusar..even sekelumit sekalipun..mesti ade kan
Macam aku gak la..
Even 1st pregnancy just gain 7kg for 36W
2nd pregnancy gain 7kg for 37W...[eh sama la ngan 1st pregnancy]

Kalau ikutkan Doctor O&G..
Sepanjang aku pregnant 2x tu yg naik its total weight baby + waterbag + placenta je
Not mine..ape ke pesen badan aku ni tak mengembang time pregnant..
A week after deliver totally dapat weight asal..SERIUS ini betul2 OK
Tp aku still pakai la bengkung ketat mampat tu OK
Tak bengkung pakai korset..
Sebab..tujuan utama aku pkai pun sebab nak perut kurang buncit je..
Hello buncit ok lepas deliver tu..dan nak hilangkan hitam2 kt perut even aku takde strechmark
Jenuh la aku sental segala serbuk dari Set Bersalin tu..
Berkesan ok..di akui staff Spa yg aku pergi tu..siap puji perut aku cantik..hahahaha

And now my weight is 51kg..which is gain 2kg..
Gara-gara stress ngan keje..
Ok..before keje weight aku is 49kg
2 weeks after start keje is 51kg until now..limit berat aku adalah 54kg..
Camne perkiraan aku..total tinggi kite - 105 = *limit had berat utk capai BMI Normal
Sebab beban keje aku da melampau banyaknya
Aku sekarang boleh dikatakan buat keje semua department (kot)
Admin punye keje, IT punya keje, Finance punya keje,Technician punya keje
Tak ke stress Ahkak camtu..gaji naik boleh la aku suke happy kan
Yes..naik keje je dpt Job Scope baru..and terus stress smpai nangis 
1st time ever stress ngan Job Scope smpai nangis..
Kat opis nangis,balik keje nangis,susukan anak nangis..
Memang btl2 stress tu OK..da stress makan je la kan..
Tu yg gain 2kg tu

But its still NORMAL..BMI ku still Normal
Eh..aku da amik protection la..hehehe
Ok..aim aku 3rd baby bile umur ku mejangkau usia 30an++
But now aku da ade protection..tak perlu risau da..hehehe
Well..orang cakap protection yg aku amik ni la penyebab aku gain 2kg
Bg aku..NO la..but ganggu hormone lain..serius ganggu
Yang aku musykil ni ketinggian aku naik 2cm
Memang lepas deliver tinggi bertambah ek..hahaha..serius mmg terjadi kt aku
Kalau N3 sebelum ni aku up tinggi aku 157cm..cer plus 2cm bpe..
Aku baru ukur pagi tadi..hahaha

Pap Smear??..ok aku da set appointment da
Tggu time je nak buat..well I rela buat demi kesihatan diri
Bab saket tu..ala kejap je pun..saket kejap ke saket lama yg korang nak..cer pikir
And now memandangkan aku aim 3rd baby bile 30an++
Ade la 4years++ lagi

So its time to buat investment 
Alhamdulillah kami bakal ade rumah sendiri di atas tanah sendiri tak lama lagi..
Bile tu tak tau la..tp mmg akan ade..(hopefully by this year)
Tanah da ade..bajet buat rumah mmg sedia ade..
Tunggu proses pecah lot, tukar nama segala bagai..
Then baru start proses buat rumah..sekarang tengah pening nak design rumah camner
Area Desa Pinggiran Putra-Putrajaya..which is 5 minit ke Alamanda..[nnti tu la port kami 1 family]
Syukur Alhamdulillah rezeki anak-anak kami untuk tahun ni
Dan kami start invest our money di EPF..adviser adalah Papa..hehehe
So far kami percaya akan ke arah itu..tak nak la harap potongan gaji semata kan
Nak gak pertambahan dr segi lain..
Rumah..again..kami akan beli rumah yg dah siap untuk di sewakan
Masih mencari rumah yg sesuai dan strategik..investment gak tu..

Ok..da banyak merepek..
Layan kan je la ek


mAr@ZiEy

No comments: