13 April 2012

.1001.

Ini entry ke 1001
Sikit kan..
Yerla orang lain da 1000++
Aku baru 1001..abis jarang berceloteh kan

Eh nak celoteh ape ek..
Erm..nak celoteh pasal A.A
Dorang as usual..saling sayang-menyayang..
Tp sedikit selsema kat Airis
Haaa..nak share 3 bende yg wajib ade di sisi aku 
Most of the time bnde tu mesti ada kalau anak2 aku selsema



1. Kunyit
Bende ni mmg wajib ade kalau anak-anak aku selsema
Sebab pesen aku tak suke bg dorang makan ubat selsema..kalau ubat demam tu boleh gak
Setiap pagi..lepas mandi..sebelum tido WAJIB gosok kt batang hidung
Biar comot..asalkan cepat sembuh
Yaa..itu petua orang lama...aku masih buat..so

2. Vicks
Aku akan sapu kt umbun-umbun anak aku
Lepas sapu kunyit kat batang hidung..aku sapukan Vicks kt umbun2 
Ntah..aku sejak azali kot mmg letak vicks kt umbun2
Selsema ke tak..mmg aku letak..

3. Penyedut Hingus
Ade 2 jenis kot brand Pigeon
Yang mncung keras/besar ngan yg dalam gambar tu..muncung tirus/lembut
Aku ni bukan tak boleh sedut..boleh je
Tp..tiap kali sedut..meronta je..last2 tak tersedut
Pakai tu senang ckt..sampai dalam2 aku sedut..kasik kuar abis..

Selamat berkongsi petua
^___________________________^




mAr@ZiEy

3 comments:

JIVEBUMZ said...

akak guna penyedut hinggus yg muncung pendek tu pyh giler nk sedut si esya plak meronta2.. pasni nk kene try beli yg panjang sket mcm mar punyelah nampak mcm senang sket

sweethOneY said...

mmg kagumla dengan mak, hingus anak pun boleh sedutkan. Harap2 aku ada kekuatan macam tu jugak nanti

~♥ iella ♥~ said...

Anak usia 5 bln, dah 2 kali dia selesema...slalu guna petua kunyit hidup ja..habis kuning baju...