11 March 2014

.Broga Hill 2014.

Lama betul tak celoteh kan, ok ngaku lagi MALAS..2 minggu lepas ku join aktiviti Ukhuwah Blogger iaitu hiking ke Broga Hill. Azam aku tahun ni wei, jangan di tanya apa azam aku. Nanti orang cakap aku riak takbur. Ade aku kesah..ok bai..Aku pegi dengan Reen, Kak Ana, Fad + Imaan 4yr ..























Tips aku bagi mereka yang tak pernah hiking mana-mana destinasi
  1. Sila warm up anggota badan anda sebelum mulakan perjalanan, serius kene buat kalau tak esoknya peha dengan lengan akan sakit ya amat.
  2. Sila pakai kasut yang kesat tapaknya, jangan la pakai sandal crocs tu kan..
  3. Pakai kasut yang longgar sikit dan tidak terlalu ketat
  4. Sila kuatkan semangat, jangan putus asa..hoii..anak kecik 4yr boleh sampai puncak ok..
  5. Bekalkan air masak sebanyak mungkin, 2L cukup
  6. Janganlah bawak handbag riben-riben segala bagai nak naik atas,bawak bagpack tu yer 
  7. Sila bawa towel kecik untuk lap peluh..penting ni
  8. Makanan yang bertutup, kalau takde bawak plastik untuk tempatkan sampah sarap, jangan plak campak dr atas ke bawah..Not good ok
  9. Bawa camera or cas phone full battery untuk amik gambar panorama di atas.
  10. Enjoy ur hiking trip serius best

Contoh kasut hiking (rembat kasut suami sendiri ^_^ )




mAr@ZiEy

No comments: