12 August 2015

.Happy.


Cerita ini dimulai dengan gambar ini, I like too much this picture. Snap by Muhamad Fauzi (Suami den)..Snap sebelum masuk rumah orang nak beraya, memasing muka kelaparan sbb menahan dari makan kt rumah..kahkahkah..See mata anak-anak aku, sorang pun tak ngikut mata aku..but hidung ikut aku..hahaha..mulut semua ikut Abah..Sokay je nanti takde orang pertikaikan anak-anak aku ni ikut sape, acuan aku ngan suami la kan..brand mArZiEy gitu.. =)


Dari kiri:
Anna - Amily - Jotak - Syahmi - 'Aish

02 Ogos 2015, aku buat majlis makan secara kecil-kecilan (awalnya) sempena Hari Raya + Birthday Amily & Syahmi. Kira 2 in 1 punya majlis, top to toe aku bikin sndiri. Sendiri means takde upah mana katerer ke nak masak ke apa. Aku masak sendiri di bantu Mama, beli barang sendiri kt Pasar Borong Selangor sndiri. Asalnya tetamu aku bajet 50 je, sedara terdekat je. Tapi Mama nak jemput kawan dia, laki den nak jemput budak-budak tempat keje dia la, adik lelaki aku jemput sedara mara belah mertua la, jiran tetangga la, dari bajet 50 jadi bajet ke 300++..Kejung mak oii masak 2 menu utama. Nasi Bukhara & Soto.

Aku siap agihkan tugasan pada adik-adik, part remeh-temeh aku bagi depa je buat. Yang main aku handle smpai aku terlepas pandang nak jemput kawan sendiri. Terkilan abis aku. Da siap masak bagai, da siap kemas dapur segala, rehat dalam bilik jap baru teringat belum jemput kawan sendiri. Mana sempat je aku jemput, gila tak terkawal da, maklumlah 1st time buat makan-makan jemput kawan sendiri nak plak handle sendiri, masak sendiri. Kawan opis je la ramai datang, Alhamdulillah abis lauk pauk segala semua, ade tinggal balance ckt buat dinner kami kt rumah abis semua. 


Ni assistant aku sekejap, tunang adik aku pun aku kerah tenaga tolong. 

Oh takde gambar time majlis, aku da kelaut, phone pun tak ingat aku letak mana, sebab aku suka selit phone kat kerusi konon tak mau bg anak main. Sudahnya aku sendiri lupa kerusi mana aku selit. Alhamdulillah majlis berjaya, boleh la bikin next majlis makan lagi. Da mampu da ni nak masak or buat katering sendiri (eh..hahaha). Ade rezeki lebih kita share bersama, jamu sedara & kawan makan salah 1 sedekah juga. 

mAr@ZiEy

2 comments:

intandayani said...

Ok la tu.berjaya jugak buat majlis sendiri

Ana Lyana said...

berjaya gak masak sndiri... terer la mar... sori tak dpt attend.. driver penat dah nak beraya...