18 February 2016

.Hasilnya.

Tujuan asal #FitnessMarziey bukan untuk kurus, tapi salah satu impak adalah kurangkan berat badan juga tapi lambat bukan secara terus. Setiap malam aku try wokout secara konsisten, even dapat 15minit je. Badan da letih kan, balik kerja siapkan itu ini, masak bagai, lipat kain segala, urus anak-anak pnye peel bagai. Sebelum tido workout kejap pn jadilah, buat sit up, plank, squat, jumping jack & crunches. Lari kejap naik bilik tinggalkan kiddos dengan Abah dorang kt bawah, lepas solat isyak, try workout kejap. Benda ni kne konsisten and set in ur mind tak buat nanti rugi. Simple workout je takde la beriya nanti kiddos kat bawah dengar bunyi keletang kelentung kat atas, mula la memasing naik bilik kacau. Eh sape cakap aku tak pernah skip, pernah la jugak skip. Paling lama skip seminggu, tu pun sebab balik Perak..hahaha..

Last aku timbang (lupa da bila) tapi berat aku time tu cecah 55kg. Macam berat time aku pregnant 34w tu dulu. Time pregnant, berat paling tinggi aku 56kg. Aku takde la amalkan diet apa ke, just waktu dinner aku da skip or ubah time je, after 8pm x makan pape da..even dok krak kruk lg, diamkan je..Even balik Perak aritu depa buat BBQ bagai, 1 makanan pn aku tak makan, sebab depa makan start jam 9 lebih..Kental la jugak tengok depa makan kan..Breakfast still macam biasa, ade masa aku makan like gorila, ade masa just biskut cecah milo je ke, lunch banyak aku skip sebab balik rumah masak makan dinner dengan family lagi kan, so kupon makan aku pun terjimat di situ..hihi.


Masih buncit, hahaha..ingat lemak buncit ni senang ke nak hilang. Actually lemak dalam badan ade 2 bahagian, lelemak buncit tu la Subcutaneous Fat tu..Lemak bahagian dalam tu elok sebenarnya, jangan lah buang semua lemak dalam badan..kene amik kira gak kebaikan lemak dalam badan. Lemak tepu susah nak hilangkan, makan masa..If kawan aku amik masa 1 tahun hilangkan lemak, tak kan la aku baru 5 bulan start workout da flat bagai, tu pun banyak skip kan. Makan pun tak menjaga sangat. Mau 2 tahun workout baru flat je perut tu..Eh tapi kan aku perasan 1 perubahan ketara bila da start workout ni, bombom akan mampat, gila la. Dulu leper now menaik plak..hahaha..Ku tengok body instructor Gym pn menaik gak bombom tu..hihi

Hasil #FitnessMarziey selama 5 bulan

Dapat kembali berat sebelum pregnantkan 'Aish, 5 bulan berusaha, now da boleh lari sejauh 5KM tapi tu pun ade la berhenti 2/3 kali. Aku ni lari tak aim masa sebenarnya, aku aim nak kurangkan stop time lari je. Dulu 5KM 45minit - 1jam..now dapatlah 35minit..Hujung bulan ni 7KM oii..

mAr@ZiEy

2 comments:

juelee said...

tahniah marrrr

Ana Lyana said...

wowwww! tu je yg mampu cakap....:) yg sebenarnya jeles... sobs sobsss sobsss..