12 April 2016

.Reduce Weight.

Aumakk..tajuk omputih. Actually last 2 weeks cukup 3w aku skip workout. Pasaipa..MALAS bermaharajalela. Korang tau tak padah tinggallkan aktiviti sihat camtu, ianya akan buat kita pnye berat or nafsu makan 10x ganda hebat dari asal. Dok makan ja keje aku lepas tu, tak makan banyak tapi kerap makan walau kuantiti sikit. Ingatkan pregnant..**ingatkan je la..tapi meleset terus. Ceh..

Berat naik mendadak ya amat, terus rasa OMG..ape ni..hei siap pi jumpa doktor tau ngadu berat naik mendadak sangat sebab tak pernah macam tu. Ingatkan Cyst ke apa ke sbb aku ni memang ade kes pasal period dan organ dalaman ni. Bila kira BMI masih lagi normal, but seram juga la berat naik banyak sangat. 

So berazam ni..ecewah.. buat burn cardio 2x sehari. Sebelum mandi pagi buat 15minit, malam 30minit burn cardio. Doublekan apa yang selalu buat sebelum ni, and diet la sikit. Nasi amik sekali sehari dengan kuantiti suku senduk, sayur penuh pinggan (kiddos cakap Mama macam lembu makan rumput banyak..hahaha..sabo je la). Avoid minuman manis, Green Tea 2x sehari. Eh pernah try Atkins tu tapi masyaAllah lembik ahkak oii..takleh bla la dengan Atkins tu. So kita buat style body kita sendiri.

Green Tea 1 shaker tu, botol air 1L tu da refill kali ke 2

Alhamdulillah, berat turun 3kg dalam seminggu. Amazing gler..hahaha..Now kesedaran pada aku, jangan skip workout lama sangat buruk padahnya, tummy pn da mula flat walaupun tak berapa flat la..Mana boleh flat cepat sangat, memboyot 3x kan..Weekend workout sesama dengan kiddos & hubs. Lari keliling stadium seksyen 15 or padang UKM. Dorang suka je bab lari ni kebetulan di sekolah memang minggu sukan, lagi la mengelitis suka.. Tepuk perut tanya bila nak flat. Itu pepatah laki aku if dia perasan flabby semacam..Makan dalam jugak la kan sebab hubs sejenis orang tak suka tengok isteri dia ni membesar lebih dari dia..So inisiatif sendiri untuk lebih kecil dari dia. Mohon sifu aku beri semangat lebih. ahakss..

mAr@ZiEy

5 comments:

nanonano said...

celah mana besarnye ko ni marrr..
aku plak stress rase yg besar ni xreti2 nk workout,
mkn sedap lg adaaaa

mAr@ZiEy said...

Na..besar cuma sbb aku pkai baju besar so tak nmpk kebesaran yer..ahaha..come on Na..tgh-tgh baking boleh workout..dok cangkung then berdiri blk dlm 10x pn da kira workout..tgh-tgh baring tu angkat kepala naik sikit dlm 10x pn da kira workout..hihi..caiyok Na..tp muka ko runcing gler..jeles aku

Ann Ilias said...

Peh tolongla. Aku slalu je tepuk perut tanya bila nak flat. Tapi takde jawapan T__T

mAr@ZiEy said...

Ann

Meh aku tlg bg jawapan meh...hihi..jom msuk run Milo Breakfast jom..bwk sekali kakak..hihi

izzatul azma mohd asri said...

Tolongla bagi sikit kerajinan kat aku hahahaha nak kuruss !!