08 November 2016

.1st Step - Done.

1st step selesai, betapa lama aku bertangguh untuk buat tapi demi kesihatan jangka panjang gagah kan juga.

Result keluar seminggu selepas prosedur pertama selesai. Dapat panggilan dari Pusat Kesihatan, malam tu da berdebar lain maciaammm..Gerun takut cuak segalanya. Sebab aku dapat agak aku mempunyai simptom kesemuanya. So aku kene bersedia dari segi segala aspek. Baik mind aku or orang keliling aku especially suami la. Aku kena set kan juga mind dia supaya bersedia dari segala jangkaan.

Esoknya aku mensibukkan diri dari buat segala kerja supaya aku tak terlalu fokus pada result ujian. Hanya Allah je tau betapa takutnya aku tatkala jangkaan aku tepat. Segala persediaan, rawatan semua aku selidik. 

Appointment da set dengan Pakar Sakit Puan. Doktor terangkan result ujian. Terpaku kejap jangkaan aku tersasar sikit tapi masih perlu di beri perhatian. Maka yer kes aku di refer ke GH untuk rawatan dan penyelidikan lanjut. Allahurabbi, doktor cakap usia aku 30 tahun ni masih di kira aku detect awal dan masih boleh di cegah dengan rawatan paling minima. Ketakutan aku hilang 1-1 dengan apa yang doctor cakap. Masih perlukan ujian lanjut. So aku buat Healthy Screening terus supaya takde benda lain tercalit. Result masih belum dapat. Berserah sahaja now dan make life happy ja. Cuba buat perkara yang boleh bikin hati dan pemikiran ku lapang tanpa kusut. Healthy life datang dari happy mind, betul kan..So happykan mind soul kita dengan perkara yang ku sukai. 

mAr@ZiEy

2 comments:

Ana Lyana said...

awak kenapa ni dik oi....

@reLong said...

Kak Kenapa?

Sakit apa?